اختلاف میان وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا بر سر تمدید معافیت‌ هسته‌ای ایران

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد اختلاف دیدگاهی میان وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا بر سر تمدید معافیت‌ هسته‌ای ایران وجود دارد که در نهایت وزارت خزانه‌داری برنده شد.

اختلاف نظر مقامات آمریکایی برسر جزئیات تحریم ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس آن وضع کرده است. سری جدید تحریم‌ها شامل فعالیت شرکت‌های روسی و چینی نمی‌شود، بر اساس ادعای وزارت خزانه‌داری آمریکا، حضور این شرکت‌ها باعث می‌شود تا ایران به سلاح هسته‌ای دست نیابد.

دولت ترامپ که در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای ایران، موسوم به برجام خارج شد و تحریم‌های جدیدی هم علیه ایران صادر کرد، به برخی از شرکت‌های غیر آمریکایی معافیت از تحریم‌های هسته‌ای جدید را اعطا کرده تا آن‌ها بتوانند با سازمان انرژی اتمی ایران، همکاری خود را ادامه دهند. 

یک دیپلمات رده بالای آمریکایی که خواسته تا نامش فاش نشود، فاش کرد: «در این تصمیم‌گیری بین وزارت خزانه داری آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور، اختلاف نظر وجود داشت که نهایتا نظر خزانه‌داری آمریکا پیروز شد».

او مدعی شد: «برای تحریم‌های بیشتر، اشتیاق زیادی وجود دارد، بنابراین این اقدام تعجب آور بود. اما دیگران استدلال می‌کنند که این چشم پوشی‌ها برای اطمینان از منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای حیاتی هستند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار