لوازم برقی یک جهیزیه اقتصادی چگونه است؟

 لوازم برقی جزء لاینفک جهیزیه است.اگر قصد یک خرید کاربردی در حوزه لوازم برقی را دارید باید نکاتی را رعایت کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نیاز خود توجه کنید؛توجه به نیاز باعث می شود چشم‌ را روی بسیاری از گزینه ها ببندید و اسیر جو بازار نشوید.

به کیفیت و دوام و گارانتی کالا توجه کنید تا بتوانید از وسیله برقی خریداری شده،مدت زیادی استفاده کنید. وسیله برقی با کالاهای دکوری متفاوت است و قرار نیست شما همیشه در حال تعویض آن باشید یا حتی آن را بر اساس مُد تغییر دهید.


بیشتربخوانید: برای تهیه یک جهیزیه چقدر باید هزینه کرد؟


از تجربیات دیگران غافل نشوید؛ اگر هنوز به اهمیت استفاده از تجربیات دیگران پی نبرده اید، بهتر است در زمینه خرید لوازم برقی از این گنج استفاده کنید. اگر در اطراف خود تازه عروس یا دامادهایی دارید که به خانه بخت رفته اند، گزینه خوبی برای به اشتراک گذاری تجربه هستند. مارک و مدل لوازم، نوع عملکرد و کارایی، گارانتی، کیفیت و تمام عوامل موثر بر مفید بودن یک وسیله برقی را از دیدگاه آن ها جویا شوید.

از پشیمانی دیگران باخبر شوید، اگر در اطراف شما دوست یا آشنایی هست که می تواند صادقانه تجربیات خود را در اختیار شما بگذارد، از او درباره خرید های اشتباهش و دلیل آن سوال کنید. اکنون به بررسی لوازم برقی لازم برای یک جهیزیه اقتصادی می پردازیم، لوازمی که جزو مهم ترین کالاهای برقی در هر جهیزیه ای به حساب می آیند و به صورت کلی مروری بر خرید های مهم در حوزه لوازم برقی خواهیم داشت.

تلویزیون: تلویزیون جزء لاینفک خرید هر جهیزیه ای است. کمتر خانه ای را خواهید دید که در آن تلویزیون وجود نداشته باشد یا صاحبان آن منزل تمایلی به داشتن این کالا نداشته باشند، در هنگام خرید تلویزیون باید به گزینه های مهمی توجه کنید؛ سایز تلویزیون جزو گزینه های مهم هنگام خرید آن است. بیشتر افراد علاقه به خرید تلویزیون با اندازه های بزرگ تر دارند چراکه وضوح تصویر در تلویزیون با اندازه بزرگ تر بالاتر است. همچنین کیفیت تصویر ارائه شده توسط تلویزیون نیز یکی دیگر از آن ویژگی هاست. رنگ بندی، میزان روشنایی صفحه، وضوح و... خیلی از موارد دیگر را می توان از طریق تنظیمات تلویزیون تغییر داد اما برندهای مختلف، تصاویر متفاوت با کیفیت متفاوتی را ارائه می دهند. پس در خرید تلویزیون عجله نکنید و تحقیقات گسترده ای را انجام دهید.

یخچال وفریزر:یخچال هم همپای تلویزیون در ردیف خریدهای مهم قرار می گیرد.برندهای متفاوت یخچال در بازار موجود است که هر کدام دلایل خاص خود را برای قانع کردن مشتری دارند اما شما به نیاز خود توجه کنید.اگر اهل فریز کردن مقدار زیادی از مواد غذایی هستید، یخچال و فریزر های دوقلو گزینه مناسبی برای شما هستند چرا که فضای بسیار زیادی دارند اما یخچال و فریزر های ساید بای ساید، فضای فریزری کمتری را به خود اختصاص می دهند.خیلی از افرادی که اهل خرید مواد غذایی تازه هستند ترجیح می دهند فریزر کم حجم تری را خریداری کنند.میزان انرژی مصرفی، برفک زدن، آب سرد کن و تعویض فیلتر آن، فضای داخلی یخچال و....از مواردی است که هنگام خرید یخچال باید به آن توجه کنید. یکی از مشکلاتی که خیلی ها با یخچال و فریزر خود دارند، صدای آن است! اگر برند با کیفیتی از یخچال و فریزر را خریداری کنید،صدای کمتری را خواهید شنید. همچنین به دارا بودن برچسب انرژی نیز دقت کنید.

لباس شویی:
یکی دیگر از لوازم برقی مهم در منزل هر خانواده ای، لباس شویی ست. خیلی ها به لباس شویی لقب بازوی راست خانه را می دهند چرا که امر مهمِ شستن لباس به عهده لباس شویی ست.
هنگام خرید لباس شویی به ظرفیت آن توجه کنید. خیلی ها لباس شویی با ظرفیت ۷کیلو را مناسب می دانند و جزو ظرفیت‌های محبوب در خانواده های ایرانی است.برنامه شست وشو و آبکشی در انواع لباس شویی ها متفاوت است. لطفا قبل از خرید لباس شویی به برنامه های پیش شست وشو، شست وشو و آب کشی توجه کنید.وجود برنامه‌های متنوع در ماشین لباس شویی به شما اجازه می‌دهد برنامه شست و شو را متناسب با نوع و جنس لباس‌ها انتخاب کنید و نتیجه بهتری نصیبتان شود. بعضی از دستگاه های جدید علاوه بر برنامه‌های از پیش تعیین شده، این امکان را برایتان فراهم می‌آورند که به دلخواه خود برنامه‌ای را برای شست وشو تنظیم کنید. اگر اطلاعات خود را در زمینه برنامه های لباس شویی بالا ببرید می توانید با کمی تحقیق لباس شویی را تهیه کنید که برنامه های مورد نیاز شما را داشته باشد. دارا بودن برچسب انرژی نیز از گزینه های مهم دیگر در هنگام خرید است.

جاروبرقی:
به جاروبرقی نیز می توان به عنوان یکی از خرید های مهم در حیطه لوازم برقی جهیزیه نگاه کرد. جاروبرقی در هر خانه ای نقش مهمی را ایفا می کند و به طور معمول هفته ای دوتا سه بار استفاده می شود.هنگام خرید جاروبرقی به کم صدا بودن آن، قدرت مکش بالا و نوع کیسه آن توجه کنید.نکته دیگر وزن جاروبرقی است. خانم ها بیشترین تماس را با جارو برقی منزل دارند، از این رو وزن و اندازه جارو برقی از جمله نکات مهم برای خرید یک جارو برقی محسوب می شود تا بتوان آن را به راحتی جا به جا کرد. همچنین به کیسه موقت یا دایم جاروبرقی نیز توجه کنید که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند.قطعا شما با خرید جاروبرقی با کیسه های موقت، باید هرچندماه هزینه ای را باتوجه به مصرف خود،برای کیسه جاروبرقی کنار بگذارید. در شماره بعد به بررسی لوازم برقی ملزوم و مخصوص در حیطه آشپزخانه و اتاق خواب می پردازیم.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.