مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره)برگزار شد

مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) امروز در مصلای بزرگ امام علی (ع) با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره)برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) که امروز در مصلای بزرگ امام علی (ع) با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، محمد جواد فدایی استاندار کرمان با گزامیداشت شهدا و جانباختگان مراسم تشییع کرمان گفت:امروز ۱۲ بهمن سالروز ورود امام در سال ۵۷ و امروز روزی است که انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شد و ۱۰ روز بعد پیروزی انقلاب شکل گرفت.

او با بیان اینکه یکی از سوالات ۱۲ بهمن که مورد پرسش قرار می‌گیرد این است که هدف از انقلاب چه بود؟ افزود: هدف امام را اجرای قوانین اسلامی و حاکمیت ارزش‌ها عنوان کرد.

فدایی بیان داشت: رهبری در پاسخ به هدف‌های انقلاب می‌فرمایند: در درجه اول حاکمیت اسلامی عنوان کرد.

او بیان داشت: رهبری انقلاب را زنده کردن دوباره اسلام می‌دادند و انقلاب تحول فرهنگی، اعتقادی که به دنبال آن تحول اجتماعی و اقتصادی می‌آید و جدیدترین حرفی است که در موضوع توسعه زده می‌شود.

توسعه باید در همه ابعاد باشد و توسعه فرهنگی مقدم بر توسعه‌های دیگر است و هر ملتی که توسعه فرهنگی دارد پیروز میدان است.

فرهنگ و هنر بنیان جامعه را پی ریزی می‌کند مثلا چگونه استفاده از تکنولوژی

عوامل فرهنگی بر توسعه موثر هستند.

انقلاب تحول فرهنگی است که به دنبال آن تحول اقتصادی و اجتماعی است و توسعه جامعیت اسلامی است. مظهر حاکمیت اسلام عمل به قرآن و عترت است.

برای وحدت انقلابی بودن و ماندن به آن‌ها نیاز داریم و با عمل به این آیات خیلی از مشکلات رفع می‌شود.

او به آیه‌ای از قرآن اشاره کرد و گفت: انسان باید گفتار و عملش از روی یقین باشد و درباره موضوعات جامعه تحقیق شود.
فدایی به جامعه امروز پرداخت و گفت: مشکلات امروز بی توجهی به این آیه قرآن دانست و حتی اگر ما گزارش‌هایی از افراد مورد اعتماد می‌بینیم باید کنترل کنیم، زیرا ممکن است این فرد اشتباه کرده باشد.

استاندار کرمان به آیه دیگری اشاره کرد و گفت: جامعه امروز به این آیه زیاد نیاز دارد که خداوند مبادا دشمن بودن شما با گروهی انصاف را کنار بگذارید و خلاف نظر بدین.

او بیان داشت: این روز‌ها که انتخابات بحث روز است و باید این آیه را مدنظر داشته باشیم.

فدایی به آیه دیگری اشاره کرد که باید برای توسعه به آن توجه کرد این است که در کار‌های نیک مشارکت داشته باشید و برای توسعه نیاز به مشارکت داریم و در سرمایه گذاری و حل مشکلات مردم و عمل به این آیه از وظایف انقلابی ماست.

او یکی از مصادیق تعاونوا علی البر و التقوی را مشارکت در انتخابات عنوان کرد.

فدایی به آیه دیگر اشاره کرد و گفت: برای حل مسائل مردم باید بیشتر تلاش کرد و نباید فرصت‌ها را ازدست بدهیم. او به مسائل توسعه‌ای استان نیز پرداخت و گفت: تولید در بخش صنعت، معدن و کشاورزی پیشرفت خوبی داشته است.

در سفر رییس جمهور ۹۸۱ پروژه با سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد؛ و ۷۶ با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه آغاز شد.

او به پروژه‌های مختلف در این سفر اشاره کرد و پروژه‌های دهه فجر ۲۷۶ پروژه بخش خصوصی با سرمایه گذاری ده هزار میلیارد تومان با اشتغالزایی ۴ هزار و ۶۲۲ نفر افتتاح می‌شود..

او به تولیدات مختلف و پیشرفت‌های مختلف در استان از جمله: تولید شمش فولاد، تولید آهن اسفنجی، تولید مس کاتوت مس و آی تی پرداخت.

فدایی بیان داشت: برای سرمایه گذاری کوچک در بخش صنعت امکانات خوبی فراهم است

او از کسانی که اهلیت را دارند خواست، برای سرمایه گذاری در صنایع متوسط و کوچک اقدام کنند.

استاندار کرمان از فعال بودن پنجره واحده تولید سرمایه گذاری خبر داد و گفت: مجوز‌های تولید در کوتاهترین زمان ممکن صادر می‌شود و ۶۰ طرح در این رابطه تا پایان سال افتتاح می‌شود.

او در مناطق کمتر توسعه یافتع استان و جنوب برای بهره برداری از معادن و از جمله رمشک در فرآوری مس کار‌های خوبی انجام شده است و در بحث اکتشافات هم کار‌های خوبی شود و هم ذخایر موجود استفاده و جدید شناخته شود.

فدایی در بخش کشاورزی ۶۰ و نیم میلیون تن تولید محصولات کشاورزی را داریم؛ و ۲۷ هزار میلیارد تومان در سال درآمد نصیب استان می‌شود و او با بیان اینکه استان کرمان در برخی محصولات رتبه‌های اول تا سوم را دارد، بیان داشت: می‌توان گام‌های بهتری را برداریم.

استاندار کرمان به امکانات خوب برای این بخش پرداخت و گفت: امکان استفاده از این تسهیلات کشت گلخانه‌ای و گیاهان دارویی و فرآوری گیاهان دارویی وجود دارد.

بازار داخل و خارجی به تولیدکنندگان کمک شود که ضرر نشوند که با تنظیم بازار داخلی و خارجی که دارد کار‌هایی انجام و برنامه ریزی در شرق که دهکده خرما را ایجاد و تولید کنندگان متضرر نشوند.

او به اقدامات دولت برای بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد شرکت مدیریت صادرات برای صادر کردن محصولات در جنوب اشاره کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.