آزادی ۲۶۰ زندانی مهریه در لرستان

رییس کل دادگستری لرستان گفت: امسال ۲۶۰ زندانی مهریه و پرونده‌های مالی آزاد و برای این افراد مجازات‌های جایگزین در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمد رزم رئیس کل دادگستری لرستان در دیدار شورای قضایی و کارکنان دادگستری استان با نماینده، ولی فقیه در لرستان بیان کرد: اکنون ۴۰۹ پست قضایی مصوب وجود دارد که در حال حاضر۲۲۶ قاضی شاغل هستند و ۱۸۳ قاضی معادل ۴۵ درصد کمبود داریم.

رزم با بیان اینکه یک هزار و ۹۲۹ پست اداری در چارت تشکیلاتی دادگستری لرستان وجود دارد اظهار داشت: مجموعه کاری این دستگاه در حال حاضر با ۸۷۳ پست و ۴۵ درصد فعال است و یک هزار و ۵۶ پست دادگستری استان بلاتصدی است.

او با بیان اینکه در صورت صدور مجوز استخدام در دادگستری لرستان، اطاله دادرسی‌ها کاهش خواهد یافت، ادامه داد: اکنون ۲۲۸ شعبه از ظرفیت ۴۰۰ شعبه در سطح استان فعال است.

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به برگزاری جلسات ستاد استانی و بازرسی‌ها در سطح استان عنوان کرد: هدف اصلی برگزاری این جلسات رسیدگی به امور مردم، اجرای عدالت و پیگیری برنامه‌های محوری و تحولی دستگاه قضا و مدنظر رییس قوه قضاییه است.

رزم افزود:در این راستا باید ۲۲ کمیته جهت اجرای سیاست‌های تحولی دستگاه قضا در استان تشکیل شود که سیاست‌های محوری این دستگاه، تکریم ارباب رجوع، کرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندی است و به همین منظور در کلاس‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته در حال پیگیری می‌باشد.

او با اشاره به اینکه تاکید اساسی در دستگاه قضا بر قضاوت بی طرفانه است، اظهار داشت: این مهم باید به نحوی پیگیری شود که قضاوت عادلانه امنیت آفرین، در سطح استان محقق شود.

رییس کل دادگستری لرستان ادامه داد: تقویت صلح و سازش وظیفه همه قضات است و شورای حل اختلاف استان ۲۳ فقره پرونده قتل را ختم به سازش کرده و ۴۱۵ نفر زندانی با پیگیری‌های شورای حل اختلاف آزاد شده اند.

رزم با بیان اینکه رفع اطاله دارسی و پرونده‌های فرسوده و معوقه مد نظر است عنوان کرد: در این راستا با تاکید رییس قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری و افزایش پرونده‌های مختومه از اولویت‌ها و سیاست‌های کاری این مجموعه است.

او گفت: در حال حاضر ۶ هزار زندانی و ۹ زندان در استان وجود دارد و در چهار ماه گذشته ۹۷ هزار پرونده در استان تشکیل و حدود ۱۰۲ هزارفقره مختومه شد که پنج هزار پرونده در بازه زمانی قبل از این مدت بوده است.

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به نظارت و بازدید‌های مستمر زندان‌های استان توسط قضات دادگستری اظهار داشت:مراقبت الکترونیک و استفاده از دستبند و پابند‌های الکترونیکی برای زندانیان در منزل و محله در حال پیگیری است و حدود ۷۶ درصد ابلاغ‌های دادگستری نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

رزم در خصوص ضرورت برگزاری انتخابات سالم در سطح استان گفت:تاکید دستگاه قضا بر رعایت اصل بی طرفی و حضور پرشکوه و حداکثری مردم است که در این راستا انتخابات باید در صحت، سلامت، امنیت و بدون هر گونه حاشیه امنیتی برگزار شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار