صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در استان بوشهر افتتاح شد

صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با هدف تقویت اقتصادی دانش بنیان وتوسعه صنایع پیشرفته و خدمات مبتنی بر علوم و فناوری در استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در استان بوشهر با حضور استاندار بوشهر و با امضا تفاهم‌نامه سه جانبه بین شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، مراکز علمی استان و نظارت استانداری بوشهر، آغاز به کار کرد.

این تفاهم نامه با هدف تقویت اقتصادی دانش بنیان وتوسعه صنایع پیشرفته و خدمات مبتنی بر علوم و فناوری امضا شده است.

موضوع تفاهم نامه یاد شده، مشارکت در شناخت اولویت‌های حمایتی، فرصت‌های سرمایه گذاری، زمینه‌های مناسب صادراتی و جذب سرمایه گذاری خارجی در صنایع پیشرفته و همکاری با هدف تبدیل ایده‌های فناوری و کارآفرینی به محصول یا خدمت و تجاری سازی دستاورد‌های پژوهشی است.

همکاری در زمینه توسعه بنگاه‌های فعال به ویژه گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و تولید محصولات جدید از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه  است.

استاندار بوشهر در مراسم امضای این تفاهم‌نامه بیان کرد: بوشهر پنجمین استان کشور است که صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در آن راه اندازی شده است.

عبدالکریم گراوند افزود: با توجه به اهداف این صندوق امید داریم روند حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان با جدیت دنبال شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته هم گفت: راه اندازی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان بوشهر به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تمرکز زدایی برای حمایت از این شرکت‎هاست.

رضا نقی پور بیان کرد: ارائه تسهیلات بانکی، خدمات، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی، صدور ضمانتنامه برای شرکت‌های دانش بنیان بخشی از مزایای صندوق حمایت از صنایع پیشرفته است.

او عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده خدمت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.