برگزاری سه‌گانه همتایابی علمی، استارتاپی، نمایشگاهی نانوالیاف

کارگاه‌های همتایابی علمی با هدف ایجاد نگرش تحقیقات صنعتی و همگرایی فعالیت‌های پژوهشی برگزار می‌شود.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،کارگاه‌های همتایابی علمی یکی از بروزترین و مؤثرترین روش‌های ایجاد شبکه اعتماد مابین محققین مختلف است که تاکنون با یکدیگر آشنایی نداشته و در راستای همکاری‌های علمی در حوزه‌های مختلف مانند آموزشی، پژوهشی و فناوری تمایل به همکاری دارند. در حوزه بسط روابط بین‌الملل گلوگاه اصلی عدم وجود شناخت کافی یا اعتماد طرفینی در شروع همکاری است که کارگاه‌های همتایابی علمی در راستای رفع این نقیصه از کارآمدترین روش‌ها به نظر می‌رسد.

در این کارگاه‌ها اساتید دانشگاه‌های مختلف جهان و ایران هسته اصلی را تشکیل می‌دهند. هم‌چنین دانشجویان دکتری یا محققین پسادکتری اساتید حاضر در کارگاه با حضور فعال خود در کارگاه نه‌تن‌ها در نگارش پروپوزال‌های همکاری بین اساتید می‌توانند نقش عمده‌ای را ایفا کنند بلکه در پیگیری اهداف پیش‌بینی‌شده تأثیرگذار خواهند بود.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ابتدای تأسیس معاونت امور بین‌الملل، تجربه اجرای موفق سه کارگاه همتایابی علمی با بنیاد پژوهش آلمان (DFG)، موسسه پژوهش‌های علمی فرانسه (CNRS) و هیئت آموزش، تحقیقات و نوآوری فدرال سوئیس (SERI) را توسط دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی داشته است و مفتخر است که نتایج بسیار مؤثری را به دست آورده است که از آن جمله می‌توان به ۸ گرنت آغازین برای تعریف پروژه و ۱ گرنت اصلی مربوط به انجام پروژه که توسط اساتید دانشگاه امیرکبیر و همتایان آلمانی از موسسه DFG اخذ شده اشاره نمود که رتبه اول را در بین دانشگاه‌های کشور داراست.

در سال ۹۷ دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نسبت به تدوین سند اجرایی و اخذ موافقت‌های لازم از هیئت‌رئیسه اقدام نمود و در مهر همان سال اولین کارگاه بین‌المللی همتایابی علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر را با موفقیت برگزار کرد. در این رویداد ۹۰ شرکت‌کننده داخلی و خارجی از بیش از ۱۳ کشور دنیا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حاضر شدند. همچنین تنوع دانشگاه‌های خارجی بالغ‌بر ۲۲ دانشگاه و موسسه بود که در ۵ کارگروه ساماندهی شدند.

در همین راستا کارگاه علمی همتایابی فناوری نانوالیاف برای ایجاد نگرش تحقیقات صنعتی و همگرایی فعالیت‌های پژوهشی در اعضای هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سه بخش همتایابی، استارتاپی و نمایشگاهی در تاریخ ۳ و ۴ اسفند ۱۳۹۸ برنامه‌ریزی شده است؛ سه‌گانه همتایابی، استارتاپی، نمایشگاهی می‌کوشد تا با شناسایی و اتصال نقاط مشترک بازیگران این اکوسیستم بر غنای هر چه بیش‌تر شبکه بیفزاید و موجبات تحقق حداکثری بهره‌وری این گردهمایی را فراهم آورد.

در این رویداد، مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) و کانون همگرایی رویکرد‌های بین‌المللی امیرکبیر (کهربا) نیز به‌عنوان از حامیان رویداد با دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاری می‌نماید. ICAN با ایجاد بستری مناسب جهت ایجاد و توسعه همکاری‌های فناورانه بین پژوهشگران و شرکت‌های سازنده تجهیزات ساخت و تولید در حوزه فناوری نانو، عرصه همکاری‌های جدید را در فرآیند توسعه فناوری شکل داده است.
 
این فرآیند منجر به توسعه یک محصول یا کاربرد جدید در حوزه فناوری نانو می‌گردد و محصول نهایی در اختیار صنعت قرار می‌گیرد که شرکت مالک پلتفرم فناوری و زیرساخت صنعتی، پژوهشگر و صنعت از دستاورد‌های مادی و معنوی این مشارکت منتفع خواهند شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار