درخواست دولت ترامپ برای کاهش هزینه‌های کمک‌های خارجی

دولت ترامپ در بودجه پیشنهادی خود برای سال ۲۰۲۱ پیشنهادی برای کاهش کمک‌های خارجی آمریکا به میزان میلیارد‌ها دلار ارائه خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چند مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در بودجه پیشنهادی خود برای سال ۲۰۲۱ پیشنهادی برای کاهش کمک‌های خارجی این کشور به میزان میلیارد‌ها دلار ارائه خواهد کرد.

این مقامات گفتند ترامپ همچنین پیگیر افزایش بودجه برای مقابله با تهدیدات اقتصادی از جانب چین و روسیه خواهد شد.

ترامپ در بودجه سال پیشین میلادی خواستار کاهش کمک‌های خارجی شده بود، اما با مقاومت شدید کنگره مواجه شد و کاری از پیش نبرد. بودجه جدید پیشنهادی وی که روز دوشنبه منتشر خواهد شد نسخه‌ای از پیشنهاد‌های قبلی وی است که بسیار بعید است تصویب شود خصوصا که وی در سال انتخابات قرار دارد.

یک مقام آمریکایی گفت ترامپ در بودجه جدید به دنبال کاهش ۲۱ درصدی در کمک‌های خارجی است که بنا بر این پیشنهاد از ۵۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در سال مالی ۲۰۲۰ به ۴۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ کاهش خواهد یافت. با این حال کمک خارجی به اوکراین در همان سطح سال ۲۰۲۰ باقی خواهد ماند.

مقامات دولت آمریکا گفتند ترامپ در بودجه جدید خواستار افزایش پول اختصاص یافته به شرکت ملی توسعه بین الملل آمریکا از ۱۵۰ میلیون دلار به ۷۰۰ میلیون دلار خواهد شد. این نهاد آمریکایی تا حد زیادی به منظور مقابله با نفوذ اقتصادی رو به رشد چین تاسیس شد. این نهاد به عنوان یک بانک توسعه عمل می‌کند که با شراکت بخش خصوصی به کشور‌های در حال توسعه وام می‌دهد. این نهاد همچنین جایگزینی مالی برای آن چیزی است که آمریکا به عنوان اقدامات شکارمآبانه چین تلقی می‌کند.

مقامات آمریکا می‌خواهند با قدرت نرمی که چین از طریق ارایه این وام‌ها به دست آورده مقابله کنند و به کشور‌ها برای دوری از آن چه آن‌ها دیپلماسی «دام بدهی» دولت چین تلقی می‌کنند مقابل کنند. آن‌ها می‌گویند چین از طریق این دیپلماسی موجب می‌شود کشور‌های بدهکار که پروژه‌های زیربنایی خود را با وام‌های چین تامین مالی کرده اند و قدرت بازپرداخت آن را ندارد کنترل بندرها، راه‌ها یا دیگر دارایی‌های عمده خود را به چین بدهند. بودجه پیشنهادی ترامپ همچنین شامل مبلغ یک میلیارد و صد میلیون دلار بابت تلاش‌های امنیت سایبری است که وزارت امنیت داخلی اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار