یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آزاد راه قزوین رشت همچنان مسدود است/بازگشایی یک مسیر رفت و برگشت برای کاهش بار ترافیکی

معاون سازمان راهداری گفت: برای کاهش بار ترافیکی در مسیر آزاده راه قزوین رشت، یک لاین رفت و برگشت ایجاد کرده ایم.

مجید رودباری مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیزات و ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ترافیک در مسیر آزادراه قزوین رشت در حال تخلیه شدن است، گفت: با همکاری نیرو‌های راهداری توانستیم یک لاین رفت و برگشت برای تخلیه خودرو‌های سواری ایجاد کنیم و هم اکنون ترافیک به مرور در حال کم شدن است.

او تاکید کرد: در آزاد راه قزوین-رشت، مسیر امامزاده هاشم همچنان مسدود است و ما امیدواریم با همکاری نیرو‌های راهداری بتوانیم تا پایان امشب این مسیر را بازگشایی کنیم.

رودباری با اشاره به اینکه بسیاری از خودرو‌ها از ساعت پنج و نیم صبح به علت بارش شدید برف و کولاک در این مسیر باقی مانده اند، افزود: از شب گذشته اعلام کرده بودیم که مردم از تردد‌های غیرضروری در این مسیر جلوگیری کنند، اما به علت تعطیلات، برخی افراد به این اخطار‌ها توجهی نکردند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات زیادی برای خودرو‌ها شده است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیزات و ماشین آلات سازمان راهداری اظهار کرد: با همکاری نیرو‌های راهداری سعی کرده‌ایم لاین رفت و برگشت ایجاد کنیم تا خودرو‌ها بتوانند از این مسیر به آرامی تردد کند.

رودباری توضیح داد: با توجه به ورود سامانه بارشی حدود ۱۰ هزار نیروی راهداری در سراسر کشور  در تمامی محور‌های شریانی به ویژه محور‌های شمالی در حال بازگشایی مسیر هستند و با توجه به وضعیت خاص در مسیر شمالی کشور بخش عمده‌ای از نیرو‌ها در این محدوده در حال فعالیت و امدادرسانی هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: تمامی محور‌های اصلی کشور باز هستند و هیچ مسیری به جز آزاد راه قزوین-رشت مسدود نیست. نیرو‌های راهداری سعی کرده اند با برداشتن نیوجرسی‌ها، مسیر عبور و مرور را برای خودرو‌های که در ترافیک گیر کرده اند باز کنند.

طبق اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  در برخی از محور‌ها ارتفاع برف به بیش از یک و نیم تا دو متر رسیده است.

شب گذشته سازمان‌راهداری اعلام کرده بود که مسافران تا ۲۴ ساعت آینده از انجام سفر‌های غیر ضروری به ویژه در مسیر‌های منتهی به استان گیلان خودداری کنند و تمامی خودرو‌ها باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشد، اما به گفته معاون راهداری سازمان راهداری بسیاری از خودرو‌ها حتی حاضر به بستن زنجیر چرخ نبوده اند و همین موضوع باعث سر خوردن خودرو‌ها و قیچی کردن بسیاری از خودرو‌های سنگین شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
لطفا به داد مسافران گرفتار در امامزاده هاشم برسید. چندین ساعته اونجا گرفتار شدند و کسی کمکشون نمیکنه
آخرین اخبار