وقتی موش‌ها دست به یقه می‌شوند

عکس های برگزیده حیوانات در مسابقه عکاسی موزه تاریخی طبیعت حیات وحش ۲۰۲۰ را در این خبر مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برترین عکس‌های برگزیده در مسابقه عکاسی موزه تاریخی طبیعت حیات وحش  ۲۰۲۰ منتشر شد. سام رولیز از عکاسان شرکت کننده در این مسابقه توانست از دو موش کوچک که بر روی سکوی انتظار ایستگاه متروی زیرزمینی لندن در حال دعوا بر سر خرده خوراکی‌های افتاده از مسافران درحال گذر بودند عکس بگیرد، دعوایی که فقط دو ثانیه طول کشید و پس از آن هر یک از موش‌ها به راه خود در مسیر جداگانه‌ای ادامه دادند. صحنه دور از چشمی که به گفته هیئت داوران این مسابقه فقط توجه سام را جلب کرده بود و او تنها کسی بود که متوجه این اتفاق شده و آن‌را سوژه عکاسی خود قرار داده بود.

وقتی موش‌ها دست به یقه می‌شوند

تصویر بعدی که " شکست در یک مبارزه" نامیده شده، یک اورانگوتان بازنده را نشان می‌دهد که در کنار رینگ بوکس در حالی که لباس ودستکش‌های بوکس را بر تن دارد با چهره‌ای ناراحت و حالتی در هم رفته بر روی یک صندلی نشسته است به طوریه که گویا در یک مسابقه بوکس شکست سختی را متحمل شده.

یکی از اعضای هیئت مسابقه در این باره گفت:" اورانگاتون‌ها به مدت چند دهه در مناطق مختلف، اجرا‌های نمایشی زیادی داشتند که به دلیل فشار‌های بین الملل، این اجرا‌ها در سال ۲۰۰۴ موقتا متوقت شدند، اما امروزه ما دوباره شاهد برگزاری این نمایش‌ها و حضور صد‌ها نفر برای دیدن برنامه‌ها هستیم، در این نمایش‌ها اورانگاتون‌ها به رقص و بازی و کار‌های نمایشی دیگر می‌پردازند.

وقتی موش‌ها دست به یقه می‌شوند

میشل زوقزوقی از دیگر عکاسان این مسابقه، تصویری با عنوان "هماهنگی لباس‌ها" در این مسابقه از خود به ثبت رساند که در آن  یک جگوار به همراه فرزندش در حالی که از رودخانه خارج می‌شوند یک مار آناکوندا که پوستش کاملا شبیه به خود آن‌ها است را با خود حمل می‌کنند. میشل زمانی که در رودخانه "Tres Irmaos"  برزیل بود با این صحنه حیرت‌انگیز مواجه شد و آن‌را به ثبت رساند.

وقتی موش‌ها دست به یقه می‌شوند

" جانشین مادر " عنوان تصویری بود که مارتین بوزورا آن‌را ثبت کرد. در این عکس الیاس موگامبی که یک محیط‌بان است مقابل یک کرگردن سیاه تنها و یتیم به نام "کیتیوی" دیده می‌شود. به گفته هیئت داوران این مسابقه، الیاس موگامبی محیط‍‌بان حیات وحش Lewa در شمال کنیا است، او بیشتر هفته‌ها از بودن کنار خانواده‌اش می‌گذرد و برای محافظت از کرگردن هایی مانند کیتیوی به جنگل می‌رود چرا که این کرگردن ها اغلب مادرانشان نابینا هستند و نمی‌توانند در جنگل از آنان مراقبت کنند.

وقتی موش‌ها دست به یقه می‌شوند

عکس بعدی با عنوان "گوزن های شمالی را بیابید" تصویری است که توسط فرانسیس دی آندرس گرفته شده است. این عکس گوزن های شمالی سفید را در قطب شمال در مجمع الجزایر نروژ نشان می‌دهد که در آن گوزن ها کاملا همرنگ محیط برفی شده‌اند و به سختی قابل تشخیص هستند. سرمای محل زندگی آنان بسیار شدید و طاقت فرسا است اما آنان با حیات وحش خود به خوبی سازگار هستند.

وقتی موش‌ها دست به یقه می‌شوند


بیشتر بخوانید: صحنه باورنکردنی کمک یک اورانگوتان به محیط بان!


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار