پس از افزایش قیمت بنزین؛

خودروهای تک سرنشین میدان را برای ناوگان حمل و نقل عمومی خالی کردند

مدیر شرکت فرآورده های نفتی ایران (منطقه اهواز) افزایش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را از مزایای اصلاح قیمت بنزین دانست.

نعمت الله نجفی مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی ایران (منطقه اهواز) درخصوص آخرین وضعیت مصرف بنزین در استان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: براساس مستندات و آمار‌های موجود، میزان مصرف بنزین در کلانشهر‌ها و شهر‌های بزرگ بسیار بیشتر از شهر‌های کوچک است.

او افزود: اصلاح قیمت بنزین که نوعی سوخت فسیلی و جزء آلاینده‌ها در محیط زیست محسوب می‌شود، سبب کاهش تردد خودرو‌های تک سرنشین و در نتیجه افزایش استفاده از وسایل نقلیه عمومی شده است.

نجفی تصریح کرد: با توجه به شرایط آلایندگی هوا که در استان خوزستان حاکم است، گاز CNG سوختی پاک محسوب می‌شود و به هر میزان مصرف این گاز افزایش یابد، برای سلامت محیط زیست بهتر بوده و میزان آلاینده‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی و آلودگی هوا را نیز کاهش می‌دهد.

مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی ایران (منطقه اهواز) توسعه مصرف گاز CNG را عاملی موثر در افزایش روز‌های هوای پاک در استان و کاهش آلودگی هوا دانست و بیان داشت: اصلاح قیمت بنزین منجر به افزایش مصرف سوخت پاک CNG شده، ضمن اینکه ظرفیت جایگاه‌های CNG نسبت به گذشته افزایش یافته و آمادگی برای راه اندازی جایگا های جدید و صدور مجوز نیز از همان ابتدا اعلام شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار