آمریکا تعرفه‌های شرکت ایرباس را افزایش می‌دهد

دفتر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد به زودی تعرفه‌های خود علیه شرکت هواپیمایی ایرباس را تا ۱۵ درصد افزایش خواهد داد.

آمریکا تعرفه‌های شرکت ایرباس را افزایش می‌دهدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد متعهد به افزایش تعرفه‌ها برای شرکت اروپایی ایرباس، تولیدکننده هواپیما‌های مسافربری، از ۱۰ به ۱۵ درصد است.

دفتر نماینده تجاری آمریکا همچنین اعلام کرد برای مذاکره با اتحادیه اروپا بر سر اختلافات مربوط به شرکت‌های هواپیمایی آمادگی دارد. این دفتر روز جمعه در بیانیه‌ای وعده داد تا تغییرات جزئی در تعرفه‌های ۲۵ درصدی اعمال شده روی محصولات دیگر صورت می‌دهد.

از سوی دیگر، شرکت هواپیمایی ایرباس برای مذاکره با همتایان آمریکایی خود برای کاستن از اثرات تعرفه‌ها تا حد امکان اعلام آمادگی کرد. ایرباس ابراز امیدواری کرد نماینده تجاری آمریکا مواضع تعرفه‌ای خود را تغییر دهد.

شرکت هواپیمایی آمریکایی بوئینگ نیز اعلام کرد با مقامات فدرال و امنیتی آمریکا همکاری خواهد کرد تا این کشور را به رعایت کامل مقررات سازمان تجارت جهانی مجاب کند. شرکت بوئینگ تاکید کرد اتحادیه اروپا و ایرباس می‌توانند با رعایت کامل تعهدات قانونی خود، به این یارانه‌های غیرقانونی پایان دهند.

چندی پیش سازمان تجارت جهانی با طرح اتحادیه اروپا مبنی بر اختصاص یارانه‌های اضافی به ایرباس مخالفت کرد. طی سال‌های گذشته سازمان تجارت جهانی، تحت لابی آمریکا بار‌ها به اتحادیه اروپا هشدار داده پرداخت یارانه به شرکت هواپیماسازی ایرباس را متوقف کند.

آمریکایی‌ها از اکتبر سال گذشته اعلام کردند به منظور تحت تاثیر قرار دادن اقتصاد اروپا، مقدمات اعمال تعرفه‌های سنگین بر اجناس اروپایی را آغاز خواهند کرد. آمریکایی‌ها در تاریخ ۱۸ اکتبر سال گذشته میلادی اعلام کردند که تعرفه ۷.۵ میلیارد دلاری بر کالا‌های اروپایی را اجرا خواهند کرد. اتحادیه اروپا مجددا و در تلافی تعرفه‌های سنگین آمریکا بر کالا‌های اروپایی قصد داشت تا مجددا اعطای یارانه به شرکت ایرباس را در دستور کار خود قرار دهد. طرحی که با واکنش و مخالفت سازمان تجارت جهانی روبرو شد.

اروپا و آمریکا از مه ۲۰۱۸ درگیر جنگ تعرفه‌ها علیه یکدیگر شده‌اند و این جنگ با اعمال تعرفه‌های آمریکا علیه واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا آغاز شد. به دنبال آن، اتحادیه اروپا هم تعرفه‌های ۲۵ درصدی روی برخی اقلام آمریکایی از جمله موتورسیکلت اعمال کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار