تاکید آمریکا، کره‌ جنوبی و ژاپن بر اتخاذ موضعی مشترک در قبال کره‌ شمالی

مقامات ارشد کشور‌های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار و بر موضع مشترک در خصوص مساله کره‌شمالی تاکید کردند.

تاکید دوباره آمریکا، کره جنوبی و ژاپن بر موضع مشترک در خصوص کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد دیپلمات‌های ارشد کره جنوبی، آمریکا، و ژاپن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ بار دیگر در خصوص موضع مشترک و همکاری‌های نزدیک درباره مسئله کره شمالی تاکید کردند.

این وزارت خانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کانگ کیونگ وا» وزیر امور خارجه کره جنوبی با مایک پمپئو و توشیمیتسو موتگی، همتایان آمریکایی و ژاپنی خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان دیدار کردند.

طبق این بیانیه، هر سه طرف بار دیگر بر موضع مشترک و همکاری نزدیک در خصوص مسئله کره شمالی تاکید و راه‌های همکاری سه جانبه درباره کره شمالی را بررسی کردند. آن‌ها درباره اقدام هماهنگ برای کنترل ویروس جدید کرونا و همچنین در خصوص مسائل مختلف جهان بحث و تبادل نظر کردند.

مقامات ارشد سئول، واشنگتن و توکیو همچنین بر برقراری امنیت در منطقه استراتژیک هند-آرام تاکید کرده و خواستار اقدامات هماهنگ برای تضمین ثبات و صلح در منطقه شدند.

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی گفت: سه طرف به این نتیجه رسیده‌اند که با تهدید شیوع ویروس کرونا، کره شمالی مرز‌های خود را بسته است، بنابراین هیچ گونه تحریک قابل توجهی از کره شمالی صورت نمی‌گیرد.

شهر مونیخ آلمان از تاریخ ۱۴ تا ۱۶ فوریه (۲۵ تا ۲۷ بهمن) میزبان کنفرانس امنیتی است و حاضران در این کنفرانس بحران‌های کنونی و چالش‌های امنیتی آینده را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار