از کبه برنج کویتی تا رولت کوکو سبزی برای عصرانه + طرز تهیه

در گزارش زیر شما را با طرز تهیه ۵ نوع عصرانه خوشمزه و لذیذ آشنا می‌کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه مهمانی‌ها و دورهمی‌ها به صرف ناهار و شام برگزار نمی‌شود عصرانه نیز گزینه مناسبی برای دورهمی‌های دوستانه است. در این بسته خبری خوراکی‌های پیشنهادی برای مهمانی عصرانه را بیان کرده ایم؛ با توجه به سلیقه خود و ذائقه مهمانتان منوی خود را انتخاب کنید.

طرز تهیه کبه برنج کویتی

 کبه غذایی دروهله اول عربی است که در کشورهایی از جمله عراق و لبنان نیز رواج دارد. کبه کمی شبیه به سمبوسه است با این تفاوت که شکل آن مثلثی نیست و به جای نان یک لایه برنجی دور مواد پیچیده شده است.

طرز تهیه کبه برنج کویتی اینجا یاد بگیرید!

می‌توانید از هر برنجی(حتی دانه‌های خرد شده برنج) برای تهیه کبه استفاده کنید اما معمولاً ترکیب برنج ایرانی و خارجی چسبندگی مناسبی برای تهیه کبه ایجاد می‌کند.مواد داخل کبه را هم می‌توانید به سلیقه خود کمی تغییر دهید. در اینجا از پیاز، گوشت، سیب زمینی و سبزیجات معطر (از قبیل تره، جعفری، گشنیز، ترخون و مرزه) استفاده شده است. کسانی که به غذاهای شیرین علاقه دارند می‌توانند کمی کشمش هم به مواد میانی آن اضافه کنند. مواد میانی داخل برنج پیچیده می‌شوند و سپس کبه‌ها داخل روغن سرخ می‌شوند. پیچیدن کبه احتیاج به کمی تمرین دارد اما بعد از مدتی به آن تسلط پیدا خواهید کرد. برنج پس از سرخ شدن فوق‌العاده برشته و خوشمزه می‌شود. در ضمن کبه را می‌توانید یکی دو ماه در فریزر نگهداری کنید و هر وقت حوصله آشپزی نداشتید یا خسته بودید چند عدد از آن را سرخ کنید و میل بفرمایید.

مواد لازم:

۲ فنجان برنج باسماتی شسته شده

۳ فنجان آب

۲ بسته ادویه پلویی

برای مواد داخلی کبه:

۲ قاشق غذاخوری روغن نباتی

۲ عدد پیاز متوسط

نیم کیلو گوشت چرخ کرده گوسفندی

۱ قاشق غذاخوری پودر کاری

۲ بسته گالینابلانکای حل شده در آب

۳ قاشق غذاخوری دانه کاج سرخ شده

۲ قاشق غذاخوری کشمش

یک چهارم فنجان شوید تازه ریزخرد شده

۲ فنجان روغن نباتی به منظور سرخ کردن کبه ها

طرز تهیه:

داخل قابلمه ای برنج،آب و ادویه پلویی را ریخته آن را به منظور جوشیدنش هم زده سپس درب را روی قابلمه گذاشته و روی شعله کم برنج را بپزید.بعد از پخت از روی اجاق برداشته و به کناری بگذارید تا به آرامی خنک گردد.سیب زمینی و برنج را له نموده تا به صورت پوره گردند سپس روی آن ها را پوشانده و به کناری بگذارید.دراین بین،روغن را داخل قابلمه متوسطی گرم کرده پیازها را داخلش تا زمانی که تردشوند تفت دهید.گوشت چرخ کرده را نیز اضافه نموده تا زمانی که رنگش قهوه ای طلایی گردد بپزید.به آن پودر کاری،گالینابلانکا،دانه های کاج و کشمش را اضافه کرده و کل مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.بعد از پخت مخلوط گوشت را از روی اجاق برداشته به آن شوید خرد شده را اضافه نموده و بگزارید تا خنک گردد.با دست خیس تکه های متوسطی از مخلوط برنج و سیب زمینی را برداشته آنها را گرد نموده بعد از بخش وسط چاله ای داخل هر یک بازکرده و داخل این چاله ها را با مخلوط گوشت پر نموده بعد روی آنها را محکم بسته ابتدا فرم گرد به آنها داده و سپس این توپ های برنجی را با فشاردست تخت کرده و به صورت کتلت های گرد در آورید.کبه ها را داخل قابلمه گود حاوی روغن زیاد تا زمانی که طلایی گردند سرخ نمایید.


طرز تهیه موس پرتقالی، دسر فصل

موس پرتقالی، دسری مناسب فصل بوده که مراحل تهیه‌ی آن بسیار ساده است. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این موس خوشمزه، با ما همراه باشید.

موس پرتقالی، دسر فصل

مواد لازم:

آب پرتقال: یک و یک چهارم پیمانه

پودر ژلاتین: یک قاشق غذاخوری

خامه‌: یک و نیم پیمانه

وانیل: یک قاشق چایخوری

رنده‌ی پوست پرتقال: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

یک چهارم پیمانه آب پرتقال را با پودر ژلاتین مخلوط کرده و داخل مایکروفر یا روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا ژلاتین کاملا در آب پرتقال حل شود. مخلوط به دست آمده را ده دقیقه کناری قرار می‌دهیم تا خنک شود.
خامه و پودر قند را با هم زن می‌زنیم تا کمی پف کند. بقیه‌ی آب پرتقال را به همراه وانیل و رنده‌ی پوست پرتقال به خامه اضافه می‌کنیم و مواد را خوب هم می‌زنیم تا کاملا یکدست شوند.
مخلوط ژلاتین را به مواد قبلی افزوده و هم می‌زنیم.
موس پرتقالی آماده شده را در ظرف‌های مناسب ریخته و در یخچال قرار می‌دهیم. پیش از سرو موس پرتقالی، روی آن را با تکه‌های کوچک پرتقال یا رنده‌ی پوست پرتقال، تزیین می‌کنیم.


طرز تهیه چیکن استراگانوف

چیکن استراگانف یک غذای روسی می باشد، این غذا با بیف استراگانف کاملا متفاوت است، ایرانی ها نیز بیشتر به این غذا علاقه مند هستند.

چیکن استراگانف بسیار خوش مزه است و شما می توانید آن را بروی مهمانی هایی که برای شما کلاس غذا مهم است استفاده کنید البته توصیه می کنم حتما چند باری آن را برای خودتان درست کنید تا به قول معواف فوت و فن هاش دستتون بیاد، این غذا را می توانید در ناهار و شام سرو کنید. در ادامه با دستور تهیه چیکن استراگانف با شما هستیم.

طرز تهیه چیکن استراگانوف، غذای محبوب روسی

مواد مورد نیاز

سینه مرغ 2 عدد
آرد 4 قاشق غذا خوری
شیر 2 لیوان
فلفل به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
سس مایونز 6 قاشق غذا خوری
قارچ 6 عدد
پیاز 2 عدد
روغن سرخ کردنی
طرز تهیه چیکن استراگانوف، غذای محبوب روسی

دستور تهیه

1- برش دادن سینه مرغ

قبل از انجام هر کاری سینه مرغی که تهیه کرده ایم را می آوریم و آن را از وسط نصف می کنیم و دوباره آن را به صورت قطعات دیگر تقسیم می کنیم و درون یک ظرف می گذاریم.

2- خرد کردن قارچ ها

قارچ هایی را که تهیه کرده بودیم را به صورت تمیز می شوریم و سپس به صورت حلقه ایی برش میزنیم و در داخل یک ظرف می گذاریم.

3- آماده کردن پیاز

دو عدد پیاز خود را می آوریم و آن ها را تمیز می کنیم، سپس آن دو را به صورت قطعات ریز خرد می کنیم، یک تابه می آوریم و مقداری راغن داخل آن می ریزیم و زیر آن را راشن می کنیم، سپس پیاز هایی که خرد کرده بودیم را داخل تابه می ریزیم و تا زمانی که پیاز ها نرم شوند(توجه داشته باشید که پیاز داغ درست نمی کنیم) آنها را تفت می دهیم.

4- شروع به درست کردن چیکن استراگانف

پس از آنکه پیاز ها نرم شدند قطعات مرغ را نیز داخل تابه می ریزیم و حرارت گاز را بالا می بریم و مرغ را همانجوری می گذاریم تا یک طرف مرغ پخته شود، بعد حرارت را به حالت قبلی بر می گردانیم و شروع به، به هم زدن مواد موجود در تابه می کنیم و در این حال نمک و فلفل را به مرغ اضافه می کنیم و دوباره شروع به، به هم زدن مواد موجود در تابه می کنیم، این کار را تا زمانی انجام می دهیم که مرغ ها کمی سرخ بشن، سپس قارچ هایی که خرد کرده بودیم را داخل تابه می ریزیم.

5- مخلوط کردن شیر و آرد

آرد هایی که تهیه کرده بودیم را درون یک ظرف می ریزیم و سپس به آنها آب سرد اضافه می کنیم و آن ها را کامل با آب مخلوط می کنیم، بعد از حل کردن آرد در داخل آب، شیر را روی گاز قرار می دیم و به آن حرارت می دیم و سپس آرد را به شیر اضافه می کنیم و به خوبی آن ها را مخلوط می کنیم. بعد مخلوط به دست آمده را به داخل تابه می ریزیم و در همین حین سس را هم به تابه اضافه می کنیم و تمام مواد را هم می زنیم تا به خوبی مخلوط بشوند. غذای ما آماده شده و می توانیم از آن لذت ببریم.

نکاتی در مورد دستور تهیه چیکن استراگانف

بهتر است در کنار چیکن استراگانف، سیب زمینی هم سرخ کنید چون هم غذای شما را خوش مزه تر می کند و هم باعث زیبا تر شدن غذای شما می شود.

امیدواریم از این مقاله نهایت استفاده را ببرید و دستور پخت چیکن استراگانف را به صورت کامل یاد گرفته باشید.


طرز تهیه چیز کیک شکلاتی بدون فر و با فر

اگر به دنبال دسری ساده و جدید هستید، چیز کیک می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این دسر انوع متفاوتی دارد که در میان آن‌ها چیز کیک شکلاتی محبوبیت بیشتری دارد. این دسر معمولا از دو الی سه لایه تشکیل شده است که پایه اصلی اغلب آن‌ها بیسکویت بوده و لایه میانی نیز از پنیز خامه‌ای تهیه می‌شود. در ادامه دو روش برای تهیه چیز کیک شرح داده خواهد شد.

روش اول: طرز تهیه چیز کیک شکلاتی
به منظور تهیه این کیک برای دو الی سه نفر، به ۴۵ دقیقه زمان (این مدت شامل زمانی که چیزکیک باید در یخچال بماند، نمی‌شود) و مواد اولیه‌ای که در ادامه ذکر شده است، نیاز خواهید داشت.

مواد لازم:
بیسکویت ساقه طلایی ۱۵۰ گرم
پنیر خامه‌ای ۳۵۰ گرم
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
شکر ۱۰۰ گرم
کره ذوب شده ۷۰ گرم
شکلات تخته‌ای ۱۰۰ گرم
آب سرد ۸۰ میلی لیتر
پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری

چند نکته:

پودر کاکائو را پیش از استفاده حتما الک کنید.
به جای بیسکویت ساقه طلایی از هر بیسکویت ساده دیگری نیز می‌توانید استفاده نمایید.

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی بدون فر و با فر

دستور تهیه:

کره را ذوب کنید.
بیسکویت را کاملا آسیاب کرده و با کره ذوب شده مخلوط کنید.
کف یک قالب کمربندی به قطر ۲۰ سانتیمتر را با کاغذ روغنی بپوشانید، اکنون بیسکویت و کره را در قالب بریزید و با ته قاشق کاملا فشار دهید تا مواد یکپارچه شود.
شکلات را به روش بن ماری حل کنید. برای اینکار ابتدا در کتری یا ظرف دیگری مقداری آب به جوش آورید و سپس ظرف حاوی شکلات را روی بخار آب قرار دهید تا شکلات ذوب شود.
قالب را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا پایه چیزکیک کاملا سفت گردد.
دو قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را در ۸۰ میلی لیتر آب سردی که داشتید به روش بن ماری حل کنید.
پنیر خامه‌ای، خامه صبحانه و شکر را کاملا بهم بزنید تا یکدست شود. برای این منظور می‌توانید از هم زن برقی نیز استفاده کنید.
شکلات ذوب شده را نیز به مواد اضافه نمایید.
پودر کاکائو و ژلاتین را نیز به مایه اضافه کنید و اندکی بهم بزنید.
اکنون مایه را روی بیسکویت‌ها ریخته و سطح آن را صاف نمایید.
اکنون چیز کیک شکلاتی را به مدت دو الی سه ساعت در یخچال قرار دهید. در حالت ایده آل بهتر است چیز کیک به مدت ۲۴ ساعت در یخچال باشد تا کاملا سفت شود.


روش دوم: طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با بیسکویت اوریو

به منظور تهیه این کیک برای چهار الی پنج نفر، به دو ساعت زمان (این مدت شامل زمانی که چیزکیک باید در یخچال بماند، نمی‌شود) و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر ذکر شده است، نیاز دارید.

مواد لازم
بیسکویت اوریو ۲۴ عدد
کره ذوب شده ۷۰ گرم
شکر ۱ لیوان
پنیر خامه‌ای ۹۰۰ گرم
پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۴ عدد
شکلات تخته‌ای ۲۵۰ گرم

دستور تهیه:

بیسکویت را آسیاب کنید، سپس با کره ذوب شده و یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید.
کف یک قالب کمربندی را چرب کنید و مخلوط بیسکویت را در آن قرار داده و با پشت قاشق کاملا فشار دهید.
اکنون قالب را به مدت هفت دقیقه در فری که از قبل با حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد گرم کرده‌اید، قرار دهید.
پنیرخامه‌ای، شکر و پودر کاکائو را با غذاساز کاملا مخلوط کنید و سپس شکلات ذوب شده را نیز با مایه مخلوط نمایید.
چهار عدد تخم مرغ را در ظرف دیگری بشکنید و بهم بزنید، سپس به یکباره به مایه اضافه کنید.
اکنون دور قالب را با کاغذ آلومینیوم کاملا بپوشانید و قالب را در یک سینی بزرگتر قرار داده و درون سینی مقداری آب بریزید. مطمئن شوید که کاغذ آلومینیوم تمام قالب را به طور یکپارچه پوشش داده است، در غیراینصورت آب وارد قالب خواهد شد و بیسکویت‌های لایه اول را خیس می‌کند. اکنون چیزکیک را برای مدت یک الی یک ساعت و ۱۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده با ۱۷۰ درجه سانتیگراد قرار دهد.

چیز کیک شکلاتی آماده است و اکنون باید لایه بالایی آن را تهیه کنید.

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی بدون فر و با فر

تهیه رویه چیز کیک با بیسکویت اوریو
برای تهیه رویه این کیک به مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز خواهید داشت.

مواد لازم
خامه فرم گرفته نصف لیوان
شکر آسیاب شده یا خاکه قند یک قاشق غذاخوری
شکلات تخته‌ای خرد شده ۱۵۰ گرم

طرز تهیه رویه چیز کیک:

خامه، شکر و شکلات را با یکدیگر مخلوط کنید.
کمی حرارت دهید تا شکلات ذوب شود و مایه را بهم بزنید. حرارت باید ملایم و غیرمستقیم باشد، زیرا نباید خامه بجوشد. اگر خامه بجوشد، فاسد خواهد شد.
وقتی مایه خنک شد، آن را روی سطح کیک بریزید. توجه داشته باشید که مایه باید کمی از لبه‌های قالب فاصله داشته باشد.
چیزکیک شکلاتی را به مدت ۸ الی ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.
سپس کناره‌های کیک را با چاقو جدا کرده و کمربند آن را به آرامی باز کنید.

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی بدون فر و با فر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هر دو نوع چیز کیک شکلاتی که معرفی شد، از طعم خوبی برخوردار هستند و انتخاب بین آن‌ها بسته به سلیقه شما دارد. در صورتی که ترجیح می‌دهید کیک کمتر شیرین باشد، مقدار شکر را کاهش دهید. این دسر برای میهمانی‌ها بسیار مناسب است، همچنین می‌توانید از این کیک به عنوان میان وعده نیز استفاده کنید.


رولت کوکو سبزی؛ هم خوشرنگ هم خوش طعم

رولت کوکو سبزی؛ هم خوشرنگ هم خوش طعم

مواد لازم رولت سبز

سبزی کوکو :نیم کیلو
تخم مرغ :چهار عدد
ماست موسیر غلیظ :150 گرم
نمک :به میزان لازم
فلفل :به میزان لازم
روغن :چهار قاشق غذاخوری
گردو زرشک: در صورت تمایل

رولت کوکو سبزی؛ هم خوشرنگ هم خوش طعم

طرز تهیه رولت سبزی

سبزی ها را شسته و به خوبی خرد میکنیم .سبزی خردشده را به همراه تخم مرغ ، نمک ، فلفل و روغن به خوبی مخلوط میکنیم ، سپس آن را درون ظرفی ریخته به طوری که قطر آن حدود یک سانت شود و بعد آن را درون فر قرار میدهیم .

پس از این که مواد به خوبی بسته شد ، آن را از درون فر خارج کرده ، سطح آن را به ماست موسیر آغشته کرده و آن را رول میکنیم .

رولت سبزی را درون یخچال قرار داده تا سرد شود ، سپس آن را خارج کرده و برش میزنیم .

نکات

1 . از تره ، جعفری ، شنبلیله ، گشنیز و شوید به عنوان سبزی کوکو استفاده میشود .

2 . میتوانید در صورت تمایل به جای ماست چکیده از مغز گوسفند نیز برای داخل رولت استفاده نمایید به این ترتیب که مغز گوسفند را جداگانه به هرگونه که مایل هستید آماده کرده ، سپس به جای ماست در وسط رولت استفاده میکنیم .

 

منابع: ماهنامه کیک و شیرینی, برترین ها ,تابناک , ستاره

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار