اسلامی گفت: ظرفیت حمل و نقل دریایی کشور به ۱۲ و نیم میلیون تن افزایش یافت.

کشتیرانیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جلیل اسلامی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور با بیان اینکه در سال‌های اخیر ظرفیت‌های بسیار خوبی در بنادر کشور به وجود آمده است، گفت: هم اکنون در این بنادر ۲۵ میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری وجود دارد که به صورت کامل پاسخگوی ظرفیت‌های تجاری کشور است.

اسلامی با بیان اینکه در فعالیت‌های حمل و نقل دریایی کشور ورود خاصی مشاهده نمی‌شود، گفت: در بخش‌های مختلف از جمله سکو سازی، توسعه و نوسازی ناوگان شیلات و تمامی ۲۵ سازمان عضو شورای عالی دریایی کشور ارتقای توان بزرگی را تجربه کردند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: ظرفیت خالص حمل و نقل دریایی کشور به ۱۲ و نیم میلیون تن رسیده که امسال ۱۴ میلیون تن لایروبی در مسیر‌های مختلف صورت گرفته و باعث آسان‌تر شدن دریانوردی و افزایش ایمنی شده است.

او به تعداد جابجایی مسافران دریایی هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۱۶ میلیون نفر مسافر در بخش دریایی جابجا شده و هم اکنون ۱۳۰ هزار نفر دریانورد در کشور فعال اند که تمامی آن‌ها ایرانی هستند.

اسلامی اظهار کرد: ظرفیت‌های دریایی کشور در بخش صنایع دریایی با همت و توجه کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش ایرانی توسعه یافته است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در این همایش ۴ پنل تخصصی با استقبال فعالان حوزه دریایی کشور برگزار می‌شود، گفت: در این پنل‌ها ۶۰۰ نفر حضور دارند که نسبت به دوره‌های قبل یک رکورد بزرگ به شمار می‌رود.

گفتنی است بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و سران ارگان‌های دریایی کشور و کارشناسان بخش دریایی برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار