مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

ورود دو دستگاه مکنده لایروب به حوزه دریای کشور

راستاد گفت: ۲ دستگاه مکنده لایروب برای افزایش ظرفیت در این بخش تخصیص یافته است.

ورود دو دستگاه مکنده لایروب به حوزه دریای کشور/ تخیص ۳هزار ۶۰۰ میلیارد تومان منابع برای تحول صنعت دریایی کشوربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش ارگانهای دریایی با اشاره به اینکه ناوگان مسافری کشور نیازمند به روز رسانی و افزایش ظرفیت است، گفت: در یک دهه اخیر سعی کرده ایم ظرفیت های خود را در این بخش افزایش دهیم.

او با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان را در بخش مسافری و باری افزایش داده ایم گفت: در نیمه دوم سال آینده شاهد  ورود دو فروند لایروب به مکنده به حوزه دریایی و بندری کشور خواهیم بود.

 راستاد اظهار کرد این دو فروند لایی رو به مکنده کاملاً نو و جزو آخرین دستاوردهای روز دنیا به شمار می‌روند و با استفاده از آنها ظرفیت و میزان لایروبی در حوزه دریایی و بندری کشور بسیار افزایش می یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ما به عنوان دستگاه حاکمیتی و مالکان کشتی کرده‌ایم، گفت: باید توجه ویژه‌ای به مقوله دریایی کشور داشته باشیم و در روز جهانی دریانوردی اعلام کرده ایم که به عنوان صاحب حاکمیت در این بخش سعی خواهیم کرد از تمامی ظرفیت ها و شناورها برای تقویت ناوگان دریانوردی کشور استفاده شود.


بیشتر بخوانید: جلوی چینی‌ها برای صید ماهی در دریای جنوب را گرفته ایم


وی با بیان اینکه اقدام بزرگی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه دریایی و در راستای سیاست های کلان کشور آغاز شده است، گفت: با توجه به اینکه شعار امسال مبنی بر رونق تولید بود بود و استفاده حداکثری از توان داخلی ابلاغ شده بود و در عین حال وزیر راه و شهرسازی بر استفاده حداکثری از توان داخلی تاکید داشتند، بنابراین طرح تحول دریایی از سوی وزرای دفاع و راه به امضا رسید.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: امروز اعلام می کنیم که طرح تحول صنایع دریایی برای تحول ناوگان عملیاتی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده است و ۴۰ شناور با اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد تومان در مرحله انعقاد قرارداد است و علاوه بر آن به صورت همزمان ۴۳ شناور به چهار شرکت کشتی سازی داخلی سپرده شده اند و ۱۴۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبار نیز در این بخش درنظر گرفته شده است که جمعا حاکی از تزریق ۳۶۰۰ میلیارد تومانی از منابع سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه صنایع دریایی است که میزان قابل توجهی است و امیدواریم بتوانیم تمامی مایحتاج بخش داخلی را از طریق توان داخلی تامین کنیم.

راستاد در ادامه با اشاره الزام استفاده از سوخت کم سولفور در سال ۲۰۲۰ میلادی، بیان کرد: در این زمینه بخشی از نیاز داخلی توسط پالایشگاه اراک تامین می شود اما نیاز کشور در این حوزه حدود ۱,۵ میلیون تن است که تولید فعلی کفاف لازم را نمی دهد؛ خوشبختانه در فاز اول توانسته ایم از مرحله بحران  عبور کنیم، اما نیازمند تولید بیشتر هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید ظرفیت ناوگان مسافری دریایی افزایش پیدا کند، گفت: نوسازی ناوگان مسافری مقوله ای است که باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار