روسیه: برنامه نظامی آمریکا در فضا موازنه امنیتی را نابود می‌کند

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد برنامه‌های آمریکا برای استقرار تجهیزات نظامی در فضا موازنه امنیتی کنونی را نابود می‌کند.

ایستگاه فضاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد برنامه‌های آمریکا برای استقرار تجهیزات نظامی در فضا به بهانه تعقیب ماهواره‌های آمریکایی توسط ماهواره‌های روسی، موازنه امنیتی کنونی را نابود می‌کند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: «آمریکا با این بهانه که ماهواره‌های کنترل کننده روسی در حال تعقیب ماهواره‌های شناسایی آمریکایی هستند به دنبال تسریع مسابقه تسلیحاتی در فضا است که می‌تواند به نابودی موازنه امنیتی کنونی در فضا منجر شود؛ این درحالی است که اجرای طرح‌های نظامی آمریکا در فضا ویرانی جبران ناپذیری بر سامانه امنیتی فضا ایجاد کرده است.»


بیشتر بخوانید:


در این بیانیه آمده است: «ما اعلام می‌کنیم که تحرکات فضاپیمای ما هیچگونه تهدیدی برای ماهواره آمریکا نبوده و بسیار مهمتر، هیچگونه اصول و قواعد قوانین بین‌المللی را نقض نکرده است. این گام تحریک‌آمیز تلاش دیگری توسط آمریکا است تا طرح‌های خود را برای استقرار تجهیزات نظامی در فضا توجیه کند و مسئولیت بی ثباتی در شرایط امنیت فضایی را تقصیر دیگران بگذارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار