امام زمان (عج) چگونه می‌توانند بر سلاح‌های ویرانگر و مهیب امروزی پیروز شوند؟

حضرت آیت الله العظمی صافی به پرسشی درباره نحوه پیروزی امام زمان (عج) بر سلاح‌های ویرانگر پاسخ گفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در موقع ظهور امام‌زمان (ع) به‌طوری‌که از ترقّی کنونی بشر در صنعت و تکنیک، ملاحظه می‌شود، دنیا مجهّز به سلاح‌های بسیار مهیب و خطرناک خواهد بود. آن حضرت در برابر این سلاح‌های مخوف، چگونه مانند جدّش با شمشیر قیام خواهد کرد؟ و چگونه با سلاح‌های قدیم، مثل شمشیر و ... با ارتش‌های دنیای آن روز جهاد می‌نماید؟ و آیا می‌شود تصوّر کرد که کسی بتواند به‌وسیله شمشیر با بمب‌های هیدروژنی و امثال آن، جنگ و نبرد کند؟

اوّل: مقصود از خروج با شمشیر، مأموریت به جهاد و توسّل به اسلحه برای اعلای کلمه حقّ است؛ بنابراین قیام با شمشیر، کنایه از قیام با اسلحه و پیکار و جهاد و تعیین نوع مأموریت آن حضرت است و اینکه آن حضرت، مأمور به مصالحه با کفّار نیست.


بیشتربخوانید: آتش دنیا چه تفاوتی با آتش قیامت دارد؟


بدیهی است با هر اسلحه‌ای که لازم باشد، آن حضرت و اصحابش با کفّار و ستمگران جهاد می‌نمایند و از هرگونه اسلحه‌ای که در زمان ظهور آن حضرت متداول باشد، و به استعمال آن حاجت داشته باشند، استفاده می‌نمایند.

دوّم: از کجا معلوم که در زمان ظهور آن حضـرت، این اسلحه‌های مهیب در اختیار بشر، باقی باشد؛ زیرا ممکن است که در اثر حوادث و آشوب‌ها وانقلابات شدید و جنگ‌های خانمان‌سوز جهانی، که پیش از ظهور آن حضرت واقع می‌شود دو ثلث بشر نابود شود و این اسلحه‌های جهنّمی معدوم گردد و شاید کسی باقی نماند که بتواند از این اسلحه‌ها استفاده کند، یا آن‌ها را تهیّه نماید و این احتمال هم کاملاً بجا و قابل توجّه است.

یکی از اموری که در احادیث از آن خبر داده شده و اوضاع کنونی آن را ممکن‌الوقوع نشان می‌دهد، جنگ‌های جهان‌گیری است که در اثر آن، بیشتر نقاط زمین از سکنه خالی می‌گردد و شهر‌ها ویران می‌شود، و صد‌ها میلیون بشر را رهسپار دیار عدم می‌سازد.

تا یک قرن پیش، وقوع چنین جنگ‌هایی بسیار بعید به نظر می‌رسید، زیرا با آن اسلحه‌های سابق و با نبودن وسایل ارتباط جمعی بین شهر‌ها و کشورها، اگر جنگی واقع می‌شد، اوّلاً پیش از آنکه خبرش به کشور‌های همسایه و یا دورتر برسد و دامنه جنگ گسترش یابد، آن جنگ به پایان می‌رسید، و ثانیاً در آن زمان‌ها، تعیین غالب از مغلوب، خاتمه‌یافتن جنگ، و تسلّط یکی از دو طرف یا از بین رفتن طرفین، متوقّف بر کشتار‌های عمومی و استعمال بمب و ... نبود.

امّا در عصر حاضر به‌طوری‌که همه پیش‌بینی می‌نمایند با وسایل ارتباطی که همه عالم را به‌منزله یک شهر و یک محلّه نموده؛ و با اسلحه‌ها و تجهیزاتی که در دست زمامداران بی‌ایمان است و هیچ وسیله‎ای برای کنترل خشم و شهوت و جاه‌پرستی آن‌ها نیست، اگر جنگ شروع شود، علاوه بر آنکه غالب از مغلوب تشخیص داده نمی‌شود و طرفین از بین می‌روند، اکثر ملل و سکنه کره زمین ممکن است در ظرف چند ساعت فانی و نابود شوند. پس اگر دراحادیث شریفه فرموده‌اند: «مهدی (ع) ظاهر نمی‌شود مگر آنکه ثلث مردم کشته شوند و ثلث آن‌ها بمیرند و ثلث آنان باقی بمانند»و فرموده‌اند: «این ظهور واقع نخواهد شد، تا وقتی دو ثلث مردم از بین بروند» نباید تعجّب کرد، بلکه باید آن را نشانه علوم بی‌پایان حضرت رسول اکرم (ص) و ائمّه طاهرین علیهم‌السلام گاهی آن‌ها از آینده و اطّلاعشان بر مغیّبات به اذن و تعلیم خدا دانست و از معجزات و کراماتشان به شمار آورد.

«فَهُمْ مَوْضِعُ سِرِّهِ وَلَجَأُ أَمْرِهِ وَعَیْبَهُ عِلْمِهِ، وَمَوْئِلُ حُکْمِهِ وَکُهُوفُ کُتُبِهِ، وَجِبالُ دینِهِ». «وَلَا یَدْخُلُ الْجَنَّهَ إِلَّا مَنْ عَرَفَهُمْ وَعَرَفُوهُ وَلَا یَدْخُلُ النَّارَ إِلَّا مَنْ أَنْکَرَهُمْ وَأَنْکَرُوهُ».جَعَلَنَا اللهُ مِنْ مُحِبِّیهِمْ وَخُدَّامِ شِیعَتِهِمْ

منبع:شفقنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
باز هم نمیشه گفت صد در صد اینطوری میشه. انشاءالله به زودی ظهور محقق میشه و در زمان ظهور عقل ها کامل میشه و مردم خودشون استقبال میکنند.
آخرین اخبار