چقدر لبنیات مصرف کنیم؟

متخصص تغذیه با تاکید بر مصرف روزانه لبنیات، گفت: می‌توانیم یک لیوان ماست را به جای یک لیوان شیر یا دو لیوان دوغ را به جای یک لیوان شیر استفاده کنیم.

چقدر لبنیات مصرف کنیم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مرتضی مصطفوی، متخصص تغذیه در گفتگویی درباره «میزان مصرف شیر و ماست در سبد روزانه غذایی»، اظهار داشت: می‌توانیم مصرف شیر و ماست را جایگزین یکدیگر کنیم؛ مثلاً مصرف یک لیوان شیر دقیقاً مانند یک لیوان ماست است.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنیم لبنیات به صورت منظم مورد استفاده قرار گیرد؛ چرا که ما شاهد پوکی استخوان در خانم‌های جوان نیز هستیم؛ در نتیجه باید ماست، شیر، دوغ، پنیر و کشک پاستوریزه استفاده شود.


بیشتربخوانید: ویتامین‌هایی که بعد از ۴۰ سالگی حتما باید بخورید


این متخصص تغذیه افزود: یک لیوان ماست به جای یک لیوان شیر، دو لیوان دوغ به جای یک لیوان شیر و سه چهارم یک لیوان کشک پاستوریزه را می‌توان به جای مصرف یک لیوان شیر مورد استفاده قرار داد.

 

صفوی در پاسخ به این پرسش که «آیا مصرف شیر به صورت ناشتا در ابتدای صبح یا مصرف آن در انتهای شب از نظر اصول تغذیه برای بدن مشکل ایجاد نمی‌کند؟»، گفت: خوردن شیر اگر با معده فرد سازگار باشد تفاوتی در زمان مصرف نمی‌کند و می‌توان شیر را در صبح به صورت ناشتا یا شب نیز استفاده کرد.

وی افزود: البته به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌کنیم لبنیات و ماست را همراه غذا مصرف نکنند و حداقل نیم ساعت تا یک ساعت بعد از صرف غذا از لبنیات و ماست استفاده کنند؛ چرا که برای آن‌ها مضر است.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف ماست همراه با گوشت مشکلی ندارد؛ چرا که مصرف لبنیات با مواد غذایی دارای آهن «هِم» ایجاد مشکل نمی‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار