برگزاری نخستین جشنواره موسیقی سنتی عاشیقلار در میاندوآب

نخستین جشنواره موسیقی سنتی عاشیقلار با عنوان «نوای عاشیقلار» به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام مادر در شهرستان میاندوآب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،نخستین جشنواره موسیقی سنتی عاشیقلار با عنوان «نوای عاشیقلار» به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام مادر باحضور مدیرعامل خانه عاشیق‌های ایران و علاقه‌مندان به این موسیقی در مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: این جشنواره با شرکت ۵۰ هنرمند و در قالب ۱۱ گروه موسیقی عاشیقی برگزار شد.
 
نیک‌مرام افزود: احیای مکتب عاشیقی، زنده نگه‌داشتن موسیقی سنتی و فولکلور عاشیقی و همچنین یادبود عاشیق پیشکسوت «استاد میکاییل» عاشیق اهل میاندوآب از اهداف این جشنواره بود.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: در این جشنواره مقاله‌ای در مقام «عاشیق میکاییل» به قلم شاعر میاندوآبی  «جواد دربندی» توسط یکی از شاعران خوانده شد و همچنین عاشیق «عادل رحیمی» و عاشیق «صفر ابراهیمی» در وصف آن عاشیق شعر گفتند.
 
وی افزود: در این جشنواره یک گروه عاشیقی از تبریز، ۲ گروه از بناب، یک گروه از نقده، یک گروه از شهر باروق و مابقی از شهر میاندوآب حضور داشتند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: در کنار اجرای برنامه‌های موسیقایی عاشیقی، پنج نفر از استادان و پیشکسوتان عرصه موسیقی سنتی عاشیقی با اهدای لوح تجلیل شدند.
 
انتهای پیام/ ن م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.