ارائه آموزش های امدادی به دانش آموزان کاشمر و خلیل آباد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان‌های کاشمر و خلیل آباد گفت: آموزش‌های امدادی به ۷۸۷ دانش آموز پایه هشتم این شهرستان‌ها در قالب طرح ملی دادرس ارائه شده است.

ارائه آموزش های امدادی به دانش آموزان کاشمر و خلیل آبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمدرضاپور رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان‌های کاشمر و خلیل آباد  گفت: از ابتدای سال تحصیلی امسال با حضور مربیان جمعیت هلال احمر در سطح ۳۰ مدرسه متوسطه اول شهرستان‌های کاشمر و خلیل آباد، ۴۶۵ دانش آموز دختر و ۳۲۲ دانش آموز پسر آموزش‌های طرح ملی دادرس "دانش آموزان آمادگی در مواقع بحرانی  را فرا گرفتند.

او ادامه داد: این آموزش‌ها شامل ۸ مهارت پناه گیری و خروج اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اطفای حریق، اسکان اضطراری و حمل مصدوم بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان‌های کاشمر و خلیل آباد گفت: با برگزاری آزمون درون مدرسه‌ای در این مدارس ۳۰ تیم امدادی ۱۴ نفره از بین ۵۶ تیم شکل گرفته برای رقابت در مرحله شهرستانی این مسابقات انتخاب شدند.

رضاپور افزود:امسال هشتمین سال از برگزاری طرح ملی دادرس است که دانش آموزان پس از فراگیری مهارت‌های ۸گانه امدادی در چهار سطح درون مدرسه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری این مهارت را به آزمون می گذارند.
 
 
 
انتهای پیام//ا.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.