اسلامی گفت: قیمت سوخت کم سولفور هم اکنون برای تمامی بخش ها گران است که امسال قیمت آن منطقی تر می شود.

1.عیدی////قیمت سوخت کم سولفور سال آینده منطقی تر خواهد شد/ افزایش سطح ایمنی مهم ترین اقدام بنادر در سال ۹۹جلیل اسلامی معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بخش دریایی یکی از اصلی ترین حوزه ها در حمل و نقل کشور به شمار می‌رود گفت:  یکی از مهمترین اولویت‌های ما در این بخش توسعه ایمنی به ویژه در شناورهای مسافری و گردشگری دریایی است.

 اوافزود: طبق برنامه ریزی هایی که انجام شده شناورها، اسکله ها و پایانه ها شرایط ایمن تری را در مقایسه با سال های گذشته خواهند داشت.

او توضیح داد:ایمنی شناورها و کشتی ها زمینه‌ساز کاهش سوانح و مانع از افزایش خسارت در این حوزه خواهد شد.

 معاون  دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ظرفیت های خود را در بنادر به ویژه در حوزه کشتیها و شناورها و خدمات دریایی در سال آینده افزایش خواهیم داد، گفت: برای افزایش تعداد یدک کش ها، کشتی‌ها  و شناورهای امداد و نجات قرار داد های مختلفی منعقد شده است.

 اسلامی اظهار کرد در تمامی بنادر از این شناورها برای کنترل ایمنی و افزایش امنیت در سطح اسکله ها و پایانه ها استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مقدمات این کار انجام شده است گفت: امسال تعداد زیادی از این شناورها به حوزه حمل و نقل دریایی وارد خواهد شد.

این مقام مسئول به افزایش لایروبی دریاها اشاره کرد و گفت:به منظور ارتقای ایمنی و دسترسی کانال ها و مسیرهای دریایی، لایروبی را افزایش داده ایم به طوری که حجم قابل توجهی از لایروبی ها در سال گذشته انجام شده و امسال هم در دستور کار ما قرار گرفته است.

اسلامی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۳ میلیون متر مکعب لایروبی انجام شده است، گفت: طبق برنامه ریزی هایی که صورت گرفته در سال ۹۹ حجم قابل توجهی از لایروبی ها انجام خواهد شد تا از طریق آن بتوانیم دسترسی ایمنی را برای تمامی بخش ها ایجاد کنیم .

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه به قیمت سوخت کم سولفور هم اشاره کرد و افزود: قیمت سوخت کم سولفور نسبت به سوختی که در گذشته توسط شناورها و کشتی ها استفاده می شد گران تر است که سعی شده اقدامات لازم برای کاهش قیمت آن در دستور کار قرار بگیرد.

معاون دریایی سازمان بنادر تاکید کرد: هم اکنون در تمامی کشورهای دنیا این مشکل وجود داشته که امسال به مرور با اقداماتی که انجام می شود قیمت آن کاهش می یابد و به طور قطع  به یک روند منطقی در این بخش خواهیم رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار