صندوق قرض‌الحسنه زکات در بوشهر راه‌اندازی شود/ رتبه نخست بوشهر در جمع آوری زکات

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیشنهاد کرد برای کمک به حل مشکلات نیازمندان، صندوق قرض‌الحسنه زکات در استان بوشهر راه‌اندازی شود.

صندوق قرض‌الحسنه زکات در بوشهر راه‌اندازی شود/ رتبه نخست بوشهر در جمع آوری زکاتبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر،  پیش‌ازظهر امروز در سومین نشست زکات استان بوشهر، گفت: ۱۰ سال پیش، میزان زکات جمع‌آوری شده در استان، حدود ۲۴۰ میلیون تومان بود که اکنون و در ۱۰ ماه امسال به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

او، با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان بوشهر برای پرداخت زکات، افزود: نیاز است که برای سال آینده افزایش ۲۰ درصدی دریافت زکات تعریف شود و با شناسایی مودیان، زمینه دست یافتن به ۱۲ میلیارد تومان زکات فراهم شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: با این برنامه‌ریزی می‌توان در افق ۱۴۰۴، به مرز جمع‌آوری ۲۰ میلیارد تومانی زکات در استان بوشهر رسید که در  فقرزدایی تاثیرگذار خواهد بود.

صفایی‌بوشهری بیان کرد: چندی پیش، پیشنهاد تاسیس صندوق قرض‌الحسنه کمیته‌ امداد را به مسئولان این نهاد دادیم که راه‌اندازی آن بسیار تاثیرگذار بود اکنون هم پیشنهاد می‌شود که صندوق قرض‌الحسنه زکات در استان راه‌اندازی شود.

او با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های درباره پیشرفت در جذب زکات، این کار را در نهادینه شدن پرداخت زکات به‌ عنوان یک فرهنگ حسنه در بین مردم مهم خواند.

امام جمعه بوشهر گفت: باید با استفاده از گروه‌های مشاور، طرح‌هایی از محل زکات اجرا شود که در کاهش محرومیت و فقرزدایی تاثیرگذار است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر نیز گفت: بر اساس آمار دریافتی از شورای زکات کشور، در ۱۰ ماه امسال کمیته امداد استان موفق به کسب رتبه نخست جمع آوری زکات در کشور شده است.

احمد لطفی افزود: در این مدت ۱۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که نسبت به پارسال افزایش ۸۵ درصدی را نشان می‌دهد.

او عنوان کرد: سال ۹۷، پیش بینی شده بود چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شود که با تلاش‌های صورت گرفته، این میزان به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید که نسبت به سال ۹۶، شاهد افزایش ۵۳ درصدی بودیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر ادامه داد: از این میزان ۲۲ درصد به شکل زکات نقد، ۲۴ درصد به شکل جذب کالا، ۳۵ درصد زکات فطریه و ۱۹ درصد هم به شکل مستقیم پراخت جذب شده بود.

لطفی گفت: زکات جمع آوری شده برای کمک به تهیه جهیزیه نوعروسان، تعمیر و ساخت مسکن، تحصیل فرزندان، درمان بیماران، کمک به معیشت خانواده‌ها و طرح‌های عام المنفعه هزینه شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.