سنگ تورمالین هندوانه‌ای

در گزارش زیر می‌خواهیم شما را با تورمالین هندوانه‌ای آشنا کنیم که امروزه به دلیل رنگ بسیار جالب و متفاوتش طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سنگ تورمالین برای اولین بار در کشور ایتالیا کشف شد و پس از آن راه خود را در بین سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی به خوبی باز کرد این سنگ زیبا به دلیل داشتن تنوع رنگی متفاوت پیش از پیش در میان دوستداران سنگ‌های قیمتی جا باز کرد.

تنوع رنگی قهوه‌ای تا قهوه‌ای سبز و قهوه‌ای مایل به سیاه و صورتی متمایل به قرمز باعث شد توجه نسبتا خوبی به این سنگ شود و از آن در جواهرات و صنایع استفاده گردد.

تورمالین در زمره سنگ‌های غیر شفاف و نیمه شفاف قرار میگیرد و ساختاری صدفی شکل نامنظم دارد. در ادامه می‌خواهیم شما را با تورمالین هندوانه‌ای آشنا کنیم که امروزه به دلیل رنگ بسیار جالب و متفاوتش طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد.

تورمالین هندوانه‌ای سنگی دلربا و افسون کننده است که با ایجاد برش‌های افقی در آن نما و حالتی مشابه هندوانه بدست می‌آید که رنگ سبز و قرمز این میوه را شامل می‌شود. به همین دلیل و به خاطر تنوع رنگ آن که مشابه رنگ‌های هندوانه می‌باشد و تداعی کننده این میوه است نام آن را تورمالین هندوانه‌ای گذاشته اند.

باید گفت زمانی این موضوع جالب می‌شود که همچون قسمت‌ها و رنگ‌های مختلف هندوانه این سنگ نیز از رنگ سبز شروع و به قرمز که قسمت اصلی این میوه می‌باشد ختم می‌شود. این عامل رنگ به دلیل وجود عنصر لیتیم در این سنگ می‌باشد. (لیتیم یک فلز قلیایی نقره‌ای – سفید و نرم با عدد اتمی ۳ است که در شرایط استاندارد دما و فشار سبک‌ترین فلز و کم چگالی‌ترین عنصر جامد است)

این سنگ به دلیل داشتن خاصیت پیز و الکتریکی خود باعث جذب گرد و غبار به خود می‌شود که برای تمیز کردن آن بهترین روش استفاده از پارچه‌ای نرم به همراه آب ولرم و صابون می‌باشد. این سنگ تا حدودی کمیاب بوده و محل‌های استخراج آن در حال حاضر برزیل، برمه، آمریکا و سریلانکا می‌باشد همچنین تورمالین هندوانه‌ای در ابعاد بزرگ قیمت‌های بسیار بالایی دارند و در بازار‌های مختلف بیشتر در اندازه‌های کوچک یافت شده و معامله می‌شوند.

از خواص درمانی و ماورایی این سنگ نیز می‌توان به درمان کنندگی و هماهنگ کنندگی سیستم عصبی و قلب اشاره کرد همچنین نیرو‌های متضاد خارجی و داخلی را به صورت متعادل در می‌آورد.

سنگ ماه تولد تورمالین اردیبهشت، شهریور، مهر، آبان، بهمن و اسفند است.

منبع: آکسان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار