سردار دهقان:

به هیچ وجه با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم/ سیاست‌های ترامپ عامل تقویت نیرو‌های متحد ایران در منطقه

وزیر سابق دفاع گفت: با آمریکا به هیچ وجه مذاکره نمی‌کنیم هرچند که از یک جنگ همه جانبه نیز دوری خواهیم کرد.

به هیچ وجه با آمریکا مذاکره نمی کنیم/ سیاست‌های ترامپ باعث تقویت نیرو‌های متحد ایران در منطقهبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین دهقان وزیر دفاع سابق ایران در مصاحبه با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های آمریکا، مشکلات اقتصادی ایران و تاثیر آن بر بودجه نظامی ایران گفت که بودجه دفاعی کشور و سازمان‌های نظامی ایران کاهش نیافته است.

او گفت: امروز به مراتب شرایطمان از نظر نظامی نسبت به سه سال پیش که "دونالد ترامپ" روی کار آمد در همه ابعاد بهتر است، از نظر تجهیزات، پرسنل و سازمان‌ها و اگر دوباره ترامپ انتخاب شود در پنج سال آینده باز هم بهتر خواهیم شد.

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه گفت: از زمانی که داعش درست شد و ناامنی افزایش یافت ما از همه ظرفیتمان برای سازماندهی، آموزش و مشاوره به متحدانمان استفاده کرده‌ایم.

فایننشال تایمز در ادامه با اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط تروریست‌های آمریکایی و تاثیر آن بر روی متحدان ایران در منطقه به نقل از سردار دهقان نوشت که ایران از توسعه برنامه موشکی خود و حمایت از متحدان خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

او در ادامه افزود: با آمریکا به هیچ وجه مذاکره نمی‌کنیم هرچند که از یک جنگ همه جانبه نیز دوری خواهیم کرد.

سردار دهقان در ادامه مصاحبه همچنین تاکید کرده که سیاست‌های ترامپ در نهایت به سود ایران خواهد شد چرا که باعث تقویت احساسات ضدآمریکایی می‌شود و این مساله باعث تقویت نیرو‌های متحد ایران در منطقه خواهد شد.

وزیر سابق دفاع ایران اضافه کرد: استراتژی ایران برای آن‌ها هزینه دارد، برای ما هم هزینه دارد. اما چه کسی اکنون برنده است؟ امروز ما معتقدیم که نفوذ ما در منطقه علیرغم فشار‌های آمریکا افزایش یافته است. ما هرگز متحدان خودمان را در منطقه رها نمی‌کنیم. ما بازیگر نیستیم، ما انقلابی هستیم.

فایننشال تایمز در ادامه نوشت، از سردار دهقان درباره اتهامات آمریکا و اسرائیل مبنی بر اینکه ایران به حزب الله لبنان و شبه نظامیان عراقی کمک می‌کند تا موشک مونتاژ و تولید کنند گفت: اگر آن‌ها از ما کمک بخواهند ما کمک می‌کنیم.

او در ادامه درباره بحث انتقام ایران از ترور سردار سلیمانی و خروج نظامیان آمریکایی از منطقه گفت، انتقام نهایی در طول زمان اتفاق خواهد افتاد، باهدف بیرون راندن آمریکایی‌ها از منطقه. اما تهران هیچ حمله‌ای علیه آمریکا انجام نمی‌دهد مگر اینکه پاسخ به اقدام آمریکا علیه ایران باشد.

سردار دهقان همچنین گفت که هیچ دلیلی نمی‌بینم به متحدانمان دستور دهیم اقدامی کنند، اما آن‌ها را از اقدام نیز منع نمی‌کنیم.

او در پایان تاکید کرد، ایران به دنبال جنگ با آمریکا نیست، اما مذاکره هم بی‌معنی است. واشنگتن فکر می‌کند ما در موضع ضعف هستیم و نیاز به مذاکره داریم. آمریکا می‌خواهد با ما مذاکره کند تا بگوید چرا شما موشک دارید؟ چرا در منطقه هستید؟ و چرا توانایی نظامی دارید؟ درباره این‌ها چه مذاکره‌ای می‌توانیم بکنیم؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
آمریکا شکست خورده و ناکام مذاکره بی مذاکره اقتصاد و سیاستت خیلی وقته که فروپاشیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
درود بر غیرتت .واقعا ما با آمریکای تروریست مذاکره نمی کنیم .
درود بر شرفت سردار دهقان که هم الفبای سیاست را میدانی وهم الفبای غیرت را.
ننگ بر کسی ک بعد از ترور سردار حرف از مذاکره بزند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
خواهشا قیمت پراید را کنترل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
بيكار
۲۲:۲۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
سردار ميشه پرسيد حقوقتون چقدره؟! ايا شما هم مثل ما مردم ماهي يك و پانصد ميگيرين؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
کاش مسئولین همت نیروهای مسلحمان راداشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
افرین.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
آفرین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
بسمی تعالا هرچه ایادی استکباردرراس امریکافشاررابرمازیادکندنابودی خودراجلوانداخته است
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۸:۲۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
پاینده باشید و برقرار، خدا یار و یاورتان، بعد از خدا، امیدمان به شما غیورمردان ایران است، عزت ایران به دست شماست
آخرین اخبار