عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا:

حضور نیافتن تیم‌ها در زمین مسابقه یک رفتار مدرن نیست/ AFC به بازی سپاهان و پرسپولیس ورود نمی‌کند

رحمانی گفت: حضور نیافتن تیم‌ها در زمین مسابقه یک رفتار به روز و مدرن نیست به همین علت در کشور‌های توسعه یافته این موضوع رخ نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهین رحمانی عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره اتفاقات رخ داده در بازی پرسپولیس و سپاهان و واکنش کنفدراسیون فوتبال آسیا به این اتفاق اظهار کرد: به طور اتفاقی درباره لغو بازی سپاهان و پرسپولیس فیلم‌ها و عکس‌هایی دیدم. واکنش به این اتفاق به طور کامل روشن است و فدراسیون فوتبال طبق آیین نامه مسابقات اقدامات لازم درباره این اتفاق را انجام می‌دهد. من آیین نامه فوتبال ایران را کامل نخوانده ام، اما این آیین نامه را در تلویزیون دیدم و به نظر می‌رسد آن برداشتی از آیین نامه AFC باشد.

عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره اینکه اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان در کشور‌های دیگر هم رخ داده است، بیان کرد: به هر حال حاضر نشدن تیم‌ها در زمین مسابقه یک رفتار به روز و مدرن نیست به همین علت در جا‌هایی که خوب مدیریت می‌شوند این اتفاقات رخ نمی‌دهد. البته این موضوع در بازی‌های‌ ای اف سی هم رخ داده است. البته این مسائل در کشور‌های توسعه یافته رخ نمی‌دهد بلکه در کشور‌های کمتر توسعه یافته شاهد چنین موضوعی هستیم.  

او ادامه داد: اگر بازی به خاطر اتفاقاتی برگزار نشود در آن صورت ناظر بازی گزارش لغو این دیدار را  به مسئولان برگزاری ارائه می‌دهد و آن‌ها به بخش حقوقی فدراسیون فوتبال ارسال می‌کنند. بعد از بررسی و تحقیق، تصمیم گیری می‌شود. اگر طرفین ماجرا از تصمیم کمیته انضباطی رضایت نداشته باشند در آن صورت در کمیته استیناف این پرونده رسیدگی می‌شود و بعد از آن هم طرفین ناراضی می‌توانند به دادگاه عالی ورزش شکایت کنند.

حضور نیافتن تیم‌ها در زمین مسابقه یک رفتار مدرن نیست/ AFC به لغو بازی سپاهان و پرسپولیس ورود نمی‌کند

کمیته انضباطی با سرعت بیشتری لغو بازی پرسپولیس و سپاهان را بررسی کند  

رحمانی درباره اینکه  بازی‌های لیگ برتر تا ۲ ماه آینده به پایان می‌رسد و اگر یکی از باشگاه‌های سپاهان و پرسپولیس به دادگاه عالی ورزش شکایت کند در آن صورت نتیجه این بازی چه می‌شود، اظهار کرد: کمیته انضباطی می‌تواند با سرعت بیشتری پرونده این بازی را بررسی کند و مسابقات لیگ برتر هم طبق روال معمول برگزار شود. برخی از مواقع مسابقات لیگ برتر فوتبال به پایان رسیده، اما هنوز پرونده بازی‌ها در مراجع قضایی در حال رسیدگی  است.  

او درباره اینکه حضور نیافتن تیم‌ها در زمین مسابقه روی بازی‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی کشورمان تاثیرگذار است، گفت: بعضی‌ها با مطرح کردن این موضوع که لغو بازی سپاهان و پرسپولیس باعث می‌شود تا روی تصمیم نهاد‌های بین المللی تاثیر بگذارد قصد دارند افکار عمومی را منحرف کنند.  اصلا کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در بازی‌های داخلی کشور‌ها دخالت نمی‌کنند و این نهاد‌های بین المللی برای اساسنامه و آیین نامه‌های داخلی کشور‌ها احترام قائل هستند.  

رحمانی درباره محل بازی‌های برگشت نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاعیه رسانه‌ای خود را داده است و من در این باره صحبت نمی‌کنم.  


بیشتر بخوانید: پشت پرده ماجرای دیدار سپاهان و پرسپولیس


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.