عقیده شرکت Argo AI درباره ساخت خودروهای اکتریکی خودران

مدیرعامل شرکت توسعه فناوری خودرو‌های خودران، عقیده دارد ساخت اتومبیل‌های تمام الکتریکی خودران در حال حاضر مفید نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از سوالات بسیار مهمی که درباره اتومبیل‌های خودران از خودروسازان پرسیده می‌شود میزان عقلانی بودن تمام الکتریک کردن این اتومبیل‌ها است. بعضی از این کارخانه‌ها مانند Crusie که زیر مجموعه GM است، در مسیر خودروهای تک باتری الکتریکی هستند و آینده اتومبیل‌های خود ران را در تمام الکتریکی بودن آن‌ها می‌بینند. برخی دیگر از شرکت‌ها مانند Waymo، تلاش دارند تا بیشتر به حال حاضر توجه کنند. این شرکت در حال حاضر در پروژه جگوار I Pace تمام الکتریک و خودروی بنزینی Chrysler Pacifica به طور همزمان فعالیت دارد.

اقدامات شرکت آرگو ای‌آی

در کنار تمام این شرکت‌ها، کارخانه آرگو ای‌آی روسی که توسط فولکس واگن و فورد تحت حمایت است، درباره ساخت اتومبیل‌های تمام الکتریکی و خودران نگرانی‌هایی دارد. یکی از علل این نگرانی‌ها هزینه ساخت و پرورش تکنولوژی لازم برای خودران کردن اتومبیل‌ها است. مدیرعامل این شرکت، برایان سلزکی در مصاحبه اخیر خود به این صورت توضیح داد و گفت: " خودروها ساخته می‌شوند که در دوران فعالیتشان درآمدزایی داشته باشند "

عقیده شرکت Argo AI درباره ساخت خودروهای اکتریکی خودران

وی در توضیح به حرف خود ادامه داد " هر چقدر بیشتر یک خودرو زمان برای شارژ شدن باتری‌های خود صرف کند، زمان بیشتری می‌گذرد در نتیجه درآمد کمتری به دست می‌آید. به علاوه اگر یک خودرو همواره از قابلیت شارژ سریع برای خود استفاده کند، باتری آن سریع‌تر از بین می‌رود و قدرت خود را از دست می‌دهد. اگر ما از مسیری این چنینی پیروی کنیم در آینده نزدیک نیاز می‌شود تا باتری خودروهایمان را تعویض کنیم و این یعنی پرداخت هزینه بیشتر. همین تغییر باتری‌ها نیز برای محیط زیست مناسب نیست ". به عقیده این شخص شرکت و دنیا در حال حاضر آماده چنین قدمی برای الکتریک سازی خودروها نیستند، مخصوصا شرکت‌هایی که از اتومبیل‌های خود در اهداف حمل و نقل جمعی و عملیات خدماتی استفاده می‌کنند. گفتنی است که آرگو ای‌آی یک شرکت فناوری روسی با دفتر مرکزی در سنت پترزبورگ است که سعی دارد با پرورش علم تکنولوژی به شرکت‌های خودروسازی در ساخت اتومبیل‌های خودران کمک کند.


بیشتر بخوانید: یوبیسافت برنامه‌ای برای عرضه بازی The Division 2 روی نسل بعدی کنسول‌ها ندارد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار