اهدای بیش از ۲ هزار جلد کتاب به کتابخانه زندان مرکزی

مجمع خیرین فرهنگ ساز شیراز ۲ هزار و ۹۶۳ جلد کتاب به کتابخانه زندان مرکزی شیراز اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرپرست زندان مرکزی شیراز گفت: امسال تعداد ۲۹۶۳جلد کتاب، توسط مجمع خیرین نیکوکار شیراز به کتابخانه امام خمینی (ره) زندان مرکزی شیراز اهدا گردید.

یدالله علیرضا نژاد افزود: امروز در زندان‌ها مراکز آموزشی، فرهنگی و حرفه آموزی فعال است و به منظور ارتقای سطح مطالعه و ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین زندانیان و کارکنان و پرسنل وظیفه کتاب‌های کتابخانه عمومی زندان مرکزی بروزرسانی می‌شوند.

او ضمن قدردانی از خیرین نیک اندیش در حوزه فرهنگی، افزود: ایجاد فضای فرهنگی در زندان، از بسیاری آسیب‌های احتمالی پیشگیری می‌کند و خوشبختانه در کتابخانه زندان، زندانیان علاقه‌مند به کتاب از کتاب‌های موجود استفاده و استقبال خوبی در این زمینه دارند به گونه‌ای که تعدادی از زندانیان در این زندان کتاب تألیف کرده اند.

سرپرست زندان مرکزی شیراز اضافه کرد: کتب اهدایی مجمع خیرین با عناوین مختلف از جمله رمان، روانشناسی، مذهبی و تاریخی می‌باشد و روزنامه و مجله نیز به صورت روزانه و ماهانه جهت استفاده در اختیار فرهنگی زندان قرار می‌گیرد و بین زندانیان توزیع می‌شود.

علیرضا نژاد اظهار داشت: کتابخانه عمومی مشارکتی زندان مرکزی از کتابخانه‌های برتر استان می‌باشد و با پیگیری‌های بعمل آمده، تجهیز و گسترش عناوین کتاب در موضوعات جدید در دستور کار قرار دارد.

او گفت: میزان مشارکت زندانیان و کارکنان پرسنل وظیفه در مسابقات کتابخوانی در سطح بسیار بالا و مطلوبی قرار دارد که نشان از اهمیت بالا به این مقوله در زندان‌ها است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار