۲۰ هزار ماسک رایگان در مهاباد توزیع می‌شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد از توزیع ۲۰ هزار ماسک رایگان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: با همت داروسازان این شهرستان تعداد ۲۰ هزار ماسک خریداری شده است که بصورت رایگان در بین مردم توزیع خواهد شد.

او با بیان اینکه زمان و نحوه توزیع با در نظرگرفتن جلوگیری از اجتماع مردم در یک نقطه اعلام خواهد شد افزود: دو واحد تولیدی شهرستان در حال تولید ماسک هستند و پیش بینی می‌کنیم مشکلی برای تأمین ماسک در شهرستان وجود نخواهد داشت.

جهین اضافه کرد: در راستای هماهنگی‌های ستاد پیشگیری از کرونا برای دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان مجوز تولید محلول ضدعفونی کننده از طریق معاونت سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان صادر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد همچنین گفت: محموله‌های مواد اولیه برای این دو کارخانه تخلیه شده و از دیروز اقدام به تولید کرده‌اند که با هماهنگی شبکه بهداشت و ستاد مقابله با کرونا توزیع خواهد شد.

او افزود: یک واحد غیرمجاز تولید مواد ضد عفونی کننده در این شهرستان به دلیل تولید موادی ناشناخته پلمب شد.

جهین تصریح کرد: این واحد تولیدی مجوز تأسیس دارد، اما مربوط به تولید مواد ضد عفونی کننده نبوده و علاوه بر آن مواد اولیه از جمله الکل را خارج از شبکه تهیه و توزیع کرده بود که نمونه‌های این محصول در سطح شهرستان جمع‌آوری و برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه ارسال شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.