تعبیر خواب؛ از سبزی خوردن و ذغال تا ماست و یاقوت

اگر به تعبیر خواب‌های خود علاقه دارید با ما در این مطلب همراه شوید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اغلب ما شب ها خواب هایی می بینیم که هنگام صبح و بیداری بسیار فکرمان مشغول معنای نهفته در آن می شود تا از تعبیر آن سردربیاوریم. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید پیشنهاد می کنیم  با بسته تعبیر خواب ما همراه شوید.

تعبیر خواب سبزی خوردن

سبزیجات در خواب به گفته کتاب فرهنگ تفسیر رویا نشان دهنده و بیانگر نیازهای اولیه بیننده خواب و ارضای مادی است.

قبل از تعبیر و تفسیر خواب سبزی خوردن همواره این دو نکته را در نظر داشته باشید. خوردن سبزی در خواب اگر موجب سوزش و بوی بد دهان شود مال حرام، غم و گناهانی است که از دهان صادر می‌شود مانند غیبت.
اما اگر سبزی خوش طعم و گوارا بود نشانه نیکی، خرمی و شادی است و اگر تلخ و ناخوش بود دلیل بر رنج و اندوه است.

تعبیر خواب سبزی خرفه
به نوشته معبران کهن دیدن خرفه در خواب نشان فکر و خیال است و خوردن و داشتن آن دلیل غصه و نگرانی.

تعبیر خواب سبزی شنبلیله
مطیعی تهرانی: اگر در خواب شنبلیله ببینیم چه بخوریم، چه پاک کنیم، چه بخریم و چه از مزرعه بکنیم یا کسی به ما بدهد، فرق نمی‌کند، به هر حال مربی خشن و دلسوزی در زندگی ما پیدا می‌شود که البته وجودش مغتنم است.

تعبیر خواب سبزی ترخون
از گفته‌های منوچهر مطیعی تهرانی اینگونه می‌توان استنباط کرد که ترخون از سبزی‌های خوردنی است و طعم تند دارد و همراه نعنا به بازار عرضه می‌شود. ترخون پیام آور بهار است.

این سبزی تخم خاصی ندارد که بکارند و ترخون به بار آورند بلکه دانه‌های اسفند را که در آتش بریزیم با سرکه مخلوط می‌کنند و مدتی می‌گذارند اسفند در سرکه خیس بخورد، پس از مدتی اسفند خیس شده در سرکه را می‌کارند که ترخون بار می‌دهد. تندی و تیزی سرکه و دانه اسفند و طعم تند خود ترخون در تعبیر آن مؤثر است و به همین علت معبران کهن در خواب ترخون را آدم بد دانسته‌اند که زیان می‌رساند.

برخی از معبران نوشته‌اند ترخون زن چابک و زرنگ و ریزنقش و پرتحرک است. زنی که در عین زیبایی و ظرافت، زیاد حرف می زند و زبانش تلخ است و سخنان نیشدار می‌گوید و چنانچه در خواب دیدیم دسته ای ترخون داریم یا از زمین کندیم با زنی دارای این خصوصیات رو به رو می‌شویم.

محمدبن سیرین گوید: سبزی ترخون مردی بدگوهر بدکردار است. اگر بیند ترخون داشت، یا کسی به وی داد، دلیل که از آن مرد وی را مضرت و زیانی رسد. اگر بیند ترخون به کسی داد، یا از خانه بیرون انداخت، دلیل که از صحبت چنین مردی جدائی جوید و از او دور شود.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: در واقع ترخون پیام آور بهار است و دیدن آن در خواب بد نیست. چنانچه در خواب ترخون را ببینیم بهتر از اینست که آن را بخوریم. دیدن ترخون در خواب شادی و فرح و نشاط است اما خوردن آن غم و رنج است که البته زیاد جدی و بزرگ نیست.

تعبیر خواب غذای درست شده با ترخون
مطیعی تهرانی در جایی می‌گوید غذا بیانگر نعمت و روزی است به شرطی که سبزی‌هایی مانند ترخون که تلخ و تند هستند نداشته باشد زیرا تعبیر دیدن غذا با این نوع چاشنی‌ها کامل دگرگون می‌شود.

تعبیر خواب سبزی تره
مطیعی تهرانی: تره از سبزی‌های خوردنی است اما از انواع خوب آن نیست زیرا در خواب‌های ما به بدی و بد دهنی و پرخاشجویی و لئامت طبع تعبیر می‌شود.

تعبیر خواب سبزی ریحان
ابن سیرین می‌گوید دیدن ریحان در خواب خوب نیست مگر این که از زمین کنده شود که دلیل گریستن است. نفایس ریحان را در زمره سبزی‌های خوب شناخته. دیدن ریحان اگر سبز و تازه و خرم و به وقت باشد خوب است و اگر غیر وقت و پژمرده باشد خوب نیست. بوی ریحان خرمی است.

تعبیر خواب تربچه
مطیعی تهرانی: تربچه دیون کوچک و بدهی‌های خرد است به خصوص اگر در خواب دسته تربچه ببینید. پول‌هایی که اندک اندک خرج می‌کنیم و از این و آن می‌گیریم و بدهکار می‌شویم تربچه است که چون جمع گردد یک بدهی سنگین به وجود می‌آورد. تربچه همان بدهی کوچک است و دسته تربچه مجموع بدهی‌های خرد ماست که در خواب ظاهر می‌شود.

تعبیر خواب جعفری
خوردن سبزی در خواب اگر موجب سوزش و بوی بد دهان شود مال حرام و غم واندوه و گناهانی که از دهان صادر می‌شود مانند غیبت، اما اگر سبزی خوش طعم و گوارا بود نشانه نیکی، خرمی و شادی واگر تلخ وناخوش بود دلیل بر رنج و اندوه است. سبزی جعفری جز دسته سبزیجاتی که به دلیل داشتن طراوت و تازگی در بسیاری از غذاها استفاده می‌شود و تعبیری نیکو به همراه دارد.

آنلی بیتون می‌گوید: دیدن جعفری در خواب، علامتان است که با سختی و دشواری موفقیتی به دست خواهید آورد. خوردن جعفری در خواب، نشانه آن است که به خاطر خانوادة خود دچار نگرانی بزرگی خواهید شد.

تعبیر خواب سبزی پاک کردن
آنلی بیتون: اگر دختری خواب ببیند برای تهیة شام سبزی پاک می‌کند، نشانة آن است که با مردی خوش برخورد و مهربان ازدواج خواهد کرد.

تعبیر خواب؛ از باران و تفنگ تا آدم ربایی و آرایش کردن

تعبیر خواب بیماری آبله

اگر کسی در خواب ببیند که آبله در آورده، اگر مقدار آن زیاد بود، دچار مشکل زیاد خواهد شد و اگر کم، مشکلات اندکی به او خواهد رسید. وجود آبله یا بطور کلی هر نوع لکه خورد و کوچک روی بدن مثل تاول یا زگیل یا هر نوع برجستگی یا ورم در خواب، تعبیرش زیان مالی است.

تعبیر داشتن آبله در صورت، شرمندگی است و آبله درسینه، مال حرام و پولی است که از طریق نامشروع به دست می آورید. آبله در پا، کسالت و خستگی است.

معبران غربی می گویند: دیدن تبخال یا هر گونه مشکلات پوستی مانند خشکی در رویا به این معناست که پول یا مبلغی را از دیگران قرض گرفته و در اختیار دارید ولی همواره ترسی از بازپس گیری این مبلغ توسط دیگران همراه شماست. این اضطراب و ترس می‌تواند در رویا خود را به صورت تبخال نمایان کند.

تعبیر خواب؛ از باران و تفنگ تا آدم ربایی و آرایش کردن


تعبیر خواب ذغال

اگر کسی در خواب دید ذغال دارد، به همان میزان مال حرام به دست می آورد. اگر کسی به هر اندازه به او ذغال داد، مال حرام از او به شخص می رسد. اگر ذغال در آتش افکند و روشنی آن آتش زیادتر شد، از مال بزرگی به او منفعت می رسد. سیاه شدن لباس و بدن در خواب از ذغال و گرد آن، تعبیرش امکان رسیدن غم و مصیبت است و باید صدقه داد.

تعبیر خواب؛ از باران و تفنگ تا آدم ربایی و آرایش کردن


تعبیر خواب ماست

محمد ابن سیرین می گوید: دیدن ماست شیرین، دلیل منفعت و ماست ترش، دلیل غم و اندوه است.

حضرت دانیال می گوید: دیدن ماست در خواب، مالی است که از به سفر رفتن حاصل می شود.

ابراهیم کرمانی می گوید: اگر کسی ببیند که ماست شیرین خورد، روزی و مال حلال به دست می آورد.

تعبیر خواب؛ از باران و تفنگ تا آدم ربایی و آرایش کردن


تعبیر خواب یاقوت

اگر کسی در خواب یاقوت به رنگ های سبز و قرمز دید، بسیار نیکوست و کاری نیک و دلخواه برای وی پیدا خواهد شد و سودی سرشار خواهد برد. اگر یاقوت پیدا کرد، به هر میزان که یافوت می ارزد، سود و بهره خواهد برد. بنا به تعبیری دیگر، دیدن یاقوت در خواب، زن است. یاقوت سرخ و کبود، نشان جمال و زیبایی زنی است که سر راه شما قرار می گیرد.

چنانچه بیننده خواب ازدواج نکرده باشد و در خواب ببیند یاقوت دارد، با زنی صاحب جمال ازدواج می کند و اگر مردی که ازدواج کرده ببیند، همسرش باردار می شود و اگر همسرش باردار باشد، آن زن دختری صاحب جمال به دنیا می آورد.

اصولا دیدن یاقوت در خواب به عقیده معبران نیک است و چنانچه یاقوت با رنگ نامشخص باشد، مال و دارایی است و چنانچه یاقوت زیاد یا بزرگ ببیند، کام بیننده خواب روا می شود و مال بسیار حاصل می کند.

تعبیر خواب؛ از باران و تفنگ تا آدم ربایی و آرایش کردن

منبع: یوتاب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار