تولید شیلد‌های محافظ صورت پزشکان به همت دانشجویان پزشکی مشهد

به همت جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید شیلد‌های محافظ صورت برای استفاده کادر پزشکی و پرسنل درمانی آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی طلایی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز مبرم به استفاده از ماسک محافظ در بیمارستان‌های درگیر با این بیماری، گروهی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدام به تولید این شیلد‌ها نموده اند.

او ادامه داد: برای تسریع در تولید این محصول، دانشجویان دانشگاه‌های فردوسی و پیام نور نیز در یک اقدام جهادی به دانشجویان دانشکده پزشکی پیوستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مشهد گفت:پیش از این نیز با توجه به نیاز بالای کادر درمانی که در مواجهه مستقیم با بیماران مبتلا یا مشکوک به بیماری کووید -۱۹ هستند، بسته‌های حفاظتی برای تیم درمان در نظر گرفته شد، در این بسته‌های حفاظتی تهیه شده ضمن تهیه ماسک ان ۹۵ برای پزشکانی که در مواجهه زیاد با بیماران هستند، وسایل دیگری مانند ملحفه یک بار مصرف برای تخت‌های پزشکانی که هنگام خواب استفاده می‌کنند در نظر گرفته شد.

طلایی ادامه داد: مایع ضد عفونی کننده دست و تجهیزات حفاظت فردی از دیگر اقلام تهیه شده به همت کارکنان، اساتید، دانشجویان و خیران بود که در اختیار تیم درمانی قرار گرفت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفتن منابع دو نوع بسته تهیه شده است که بسته‌ای مربوط به تیم درمانی که در مواجهه زیاد با بیماران کرونا قرار دارند و تیم درمانی که در مواجهه کمتر با این بیماران قرار دارند دسته بندی شده است.

طلایی ادامه داد: توزیع بسته‌های تجهیزات حفاظت فردی باعث بالارفتن رضایتمندی تیم درمان شده است. با پایش دقیق حداقل در حیطه شهر مشهد کمبود و بحران عوامل حفاظتی و مراقبتی برای تیم درمان وجود ندارد و تیم‌ها آماده هستند تا در صورت کمبود مجدد تجهیزات محافظتی تیم درمان، بلافاصله بسته‌های مورد نظر را تامین کنند.

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار