ادبیات در هفته ای که گذشت؛

برگزاری شب شعر مجازی به دلیل کرونا /ویژه برنامه ای که کانون پرورش فکری برای کودکان تدارک دیده است

مهمترین رویدادهای ادبیات را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش  خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،مهمترین رویدادهای حوزه ادبیات در هفته گذشته را در این گزارش بخوانید.

«در حلقه رندان» به فضای مجازی رسید

شب شعر طنز «در حلقه رندان» که در روال عادی خود آخرین یکشنبه‌های هر ماه در حوزه هنری برگزار می‌شد، در نوبت یکصد و شصتم خود به منظور توجه به حفظ سلامت مخاطبان و پیشگیری از شیوع کرونا، به صورت ضبطی از آپارات پخش خواهد شد.

موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر همچنین در نظر دارد تا زمان رفع خطر ابتلا به ویروس کرونا و طبق توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر پرهیز از حضور در محافل گروهی، برخی محافل و رویداد‌های خود را از طریق سامانه اینترنتی آپارات به سمع و نظر مخاطبان خود برساند.

اجرای طرح پیک امید کانون در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی

محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در این روز‌ها که شاهد شیوع بیماری کرونا در کشور هستیم، به دلیل تعطیلی مدارس، مهد کودک‌ها و مراکز فرهنگی هنری، کودکان و نوجوانان باید در خانه‌ها و در کنار والدین خود حضور داشته باشند، تلاش می‌کنیم شرایطی مهیا و بستری را فراهم کنیم تا مربیان داوطلب کانون بتوانند فعالیت‌ها و برنامه‌های‌ خود را در قالب فایل‌های خلاقانه تصویری برای بچه‌ها ارائه بدهند.

وی با بیان این‌که صفحه‌ای در زیر دامنه پرتال اینترنتی کانون به نشانی www.omid.kpf.ir به‌همین منظور راه‌اندازی شده است، از علاقه‌مندان دعوت کرد با مراجعه به این پرتال و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی فایل‌های آموزشی تهیه‌شده از سوی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون را در زمینه‌هایی مانند کاردستی، اریگامی، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، معرفی کتاب و... مشاهده کنند.

کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور تا پایان سال تعطیل شدند

با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی تا پایان سال و هشدار‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری زا، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور نیز تا پایان سال تعطیل شدند.

از سوم اسفند تاکنون و در سه مرحله با توجه به هشدار‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همزمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی نیز تعطیل شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار