اختصاص ۱۴ میلیارد تومان به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی گفت: تاکنون برای پیشگیری و مهار ویروس کرونا ۱۴ میلیارد تومان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان، قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا جمشیدی رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی گفت: علاوه بر اعتباراتی که قبلا به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص یافته، تاکنون برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ۱۴ میلیارد تومان در اختیار این مجموعه قرار گرفته است.

او تصریح کرد: در استان خراسان رضوی ۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی وجود دارد که از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور تامین اعتبار می‌شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی گفت: در استان‌ها هم سازمان برنامه و بودجه این اجازه را دارد که به صورت محدود برای برخی از اقدامات و برنامه‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی فقط در اعتبارات عمرانی کمک‌هایی را داشته باشد.

جمشیدی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور به حوزه سلامت بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران، افزود: تا این لحظه بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت ملی برای مجموعه سلامت تامین اعتبار شده است.

او تصریح کرد: در همین رابطه ۵۳۰ میلیارد تومان برای پرداخت هزینه‌های مرتبط با پیشگیری و مهار ویروس کرونا، ۱ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان برای پرداخت معوقات داروخانه‌ها و بیمه ها،۱۰۰ میلیارد تومان برای آماده سازی و پاکسازی محیط مدارس و ۲۰۰میلیارد تومان برای کادر درمانی و پرستاری و معوقات آن‌ها اختصاص یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی گفت:  ۱۴ میلیارد تومانی که به دانشگاه علوم پزشکی استان اختصاص یافته، علاوه بر اعتباراتی است که قبلا در اختیار این دانشگاه قرار گرفته، به عبارت دیگر تا این لحظه ۹۵ میلیارد تومان در اختیار این دانشگاه قرار گرفته، که ۵۳ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.