زائران به مشهد نیایند/ جابه‌جایی جمعیت، موجب انتقال بیماری می‌شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: جابه‌جایی جمعیت زائر در مشهد، موجب انتقال بیماری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارد گفت: به همین سبب از زائران خواهش می‌کنیم تا پایان فروردین ماه سال آینده به مشهد مشرف نشوند، زیرا جابه‌جایی جمعیت موجب انتقال بیماری می‌شود.

او تصریح کرد: هم اکنون در ورودی‌های این استان محدودیت اعمال شده است که در صورت افزایش ورود مسافر، ممنوعیت اعمال خواهد شد.

 معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون پنج نشست در هفته قبل، برای پیشگیری از شیوع کرونا در این استان برگزار شده و براساس گزارش کمیته‌های ستاد پیشگیری از کرونا بخش‌های خصوصی و دولتی همراهی خوبی داشته‌اند و برنامه‌ها به نحو احسن اجرا می‌شود.


براتی با اشاره به برنامه‌های خروج از بحران افزود: تمامی دستگاه‌ها همکاری و تعامل خوبی دارند و با ادامه این روند از بحران خارج خواهیم شد.
 
او تصریح کرد: مسافران در تمامی مبادی ورودی مشهد شامل فرودگاه، راه آهن و پایانه مسافربری، تب سنجی و غربالگری می‌شوند و با هماهنگی صورت گرفته تب سنجی برای مسافران به مقصد مشهد در مبدا نیز انجام می‌شود تا از انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود.
 
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی  با اشاره به فضا آرایی شهری توسط شهردای مشهد گفت: در این شهر فضا آرایی و نصب المان‌های شهری مانند هر سال انجام می‌شود، اما امسال این اقدامات برای مجاوران خواهد بود بنابراین از مردم سراسر کشور می‌خواهیم به مشهد مسافرت نکنند.


براتی افزود: اقامت در زائرسراها، مهمانسرا‌های دولتی و دیگر مراکز اسکان غیر رسمی در مشهد ممنوع است و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز نظارت را افزایش داده و مراکزی که پذیرش مسافر داشته باشند پلمب خواهد شد.
 
او تصریح کرد: نوروزگاه‌ها نیز برای ایام نوروز لغو شده و در هیچ نقطه‌ای از استان برنامه تجمع نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: این ستاد تا زمانی که شرایط استان به وضعیت عادی برگردد با حداقل‌ها فعال خواهد بود.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.