آزادی قصاب خیام از سوی دادگاه نظامی لبنان

دادگاه نظامی لبنان حکم آزادی عامر الیاس الفاخوری ملقب به قصاب خیام را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاه نظامی لبنان حکم آزادی عامر الیاس الفاخوری ملقب به قصاب خیام را صادر کرد.

دادگاه نظامی لبنان در بیانیه‌ای با اعلام آزادی عامر الیاس الفاخوری اعلام کرد احکام صادره قبلی درباره وی شامل گذشت زمان شده و باطل است.

منابع رسانه‌ای در لبنان می‌گویند: حکم دادگاه نظامی زیر فشار امریکا و "دورتی شیا" سفیر جدید امریکا در لبنان صادر شده است.

حزب الله لبنان آزادی این جنایتکار را نتیجه فشارهای آمریکا دانست و از قوه قضاییه این کشور خواست تسلیم فشارهای خارجی نشود و در تصمیم خود تجدید نظر کند. 

در بیانیه حزب الله آمده است: امروز روز غمگینی برای عدالت در لبنان است. برای رئیس جمهور و اعضای دادگاه نظامی شرافتمندانه تر بود که به جای تسلیم شدن در برابر فشارهای خارجی، از سمت خود کناره گیری می کردند. 

عامر الیاس الفاخوری تابعیت امریکا را دارد. وی همچنین رابطه بسیار نزدیکی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا دارد. گفته می‌شود یکی از ماموریت‌های اولیه دورتی شیا پس از ورود به لبنان تلاش برای آزادی قصاب خیام بود.

کاربران فضای مجازی نیز با هشتگ #جزار_الخیام (قصاب خیام) به اقدام دادگاه نظامی لبنان در آزادی عامر الیاس الفاخوری واکنش نشان دادند. ساعتی قبل نیز جمعی از خانواده‌های شهدا و اسرای زندان خیام با تجمع در مقابل دادگاه نظامی لبنان به حکم این دادگاه و آزادی قصاب خیام و مزدور رژیم صهیونیستی و آمریکا اعتراض کردند.

عامر الیاس الفاخوری، فرمانده نظامی زندان مشهور خیام در زمان اشغالگری رژیم صهیونیستی در لبنان است و دستانش به خون مبارزان لبنانی آلوده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار