ملک زاده مطرح کرد؛

کرونا از طریق بلع غذا، مشکلی ایجاد نمی‌کند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونا از طریق غذا مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند زیرا در معده اسید‌هایی ترشح شده که میکروب‌ها را می‌کشد.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با حضور در برنامه فرمول یک اظهار کرد: در حال حاضر بیماری کووید ۱۹ در برخی از مناطق کشور به نقطه پیک رسیده به طوریکه در برخی از نقاط این بیماری در حال اتمام است، اما در برخی مناطق به دلیل اینکه مردم به این استان‌ها سفر می‌کنند و مسائل بهداشتی و دیگر موضوعات رعایت نکرده این بیماری در این مناطق شیوع دارد.
 
او افزود: اپیدمی بیماری کووید ۱۹ متفاوت با سایر بیماری‌ها است و قدرت سرایت آن ده برابر بیماری آنفلوانزا است.
 
ملک زاده ادامه داد: بین ۵۰ تا ۷۰ درصد از افراد جامعه مبتلا به بیماری کووید ۱۹ می‌شوند؛ اگر مردم به تدریج به این عارضه مبتلا شوند بهتر است، زیرا اگر در یک دوره تعداد زیادی از مردم کشورمان مبتلا به بیماری شوند امکانات لازم و کافی برای همه مردم وجود ندارد.
 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد:  قرنطینه کامل شهر‌ها به خصوص در زمینه بیماری سارس در دنیا جواب نداده است و ما باید افراد را در منازل قرنطینه کنیم تا چرخه این ویروس شکسته شود.

ملک زاده افزود: برای قطع این زنجیره، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل کردیم؛ در حال حاضر این ویروس در دنیا اپیدمی شده و ما تمام تلاش خود را برای کنترل آن بیماری انجام می‌دهیم.
 
او  بیان کرد:  چین از نظم خوبی برخوردار و دولت بر مردم مسلط است به طوریکه جریمه‌های سنگینی برای تردد نابجا تعیین کرده است.
 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآوری کرد: ما به درستی این بیماری را نمی‌شناختیم، اما به محض مثبت شدن تست افراد مبتلا به کرونا بدون هیچ مماشاتی به وسیله وزارت بهداشت اعلام کرده ایم.

مصرف الکل و دخانیات، تاثیری در درمان کرونا ندارد

او افزود: مصرف الکل، تریاک و سایر مواد دخانی هیچ تاثیری در درمان این بیماری ندارد؛ بلکه باعث ایجاد مشکلات ریوی و تشدید بیماری می‌شود. این ویروس از طریق غذا مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند، چون در معده اسید‌هایی ترشح شده که میکروب‌ها  را می‌کشد.
 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: بر اساس مطالعات انجام گرفته ۹۹ درصد از بیماران احتیاج به هیچ دارویی ندارند و تنها حدود ۲۰ درصد از بیماران بستری می‌شوند.
 
ملک زاده ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۴۵ هزار پزشک متخصص در کشور فعالیت می‌کنند. ۱۴۵ هزار تخت بیمارستانی داریم که طی سه سال گذشته تعداد تخت‌ها به خصوص در بخش مراقبت‌های ویژه افزایش پیدا کرده است.
 
او افزود: مراقبت از بیماران در حد بهترین کشور‌ها است، اما به دلیل زیاد بودن تعداد بیماران، خستگی پزشکان، پرستاران و کمبود امکانات دیده می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت:  کرونا تجربه جدیدی برای نظام‌های سلامت جهانی است در حال حاضر از نظر شیوع، کشور‌های ایتالیا، آمریکا، انگلیس، فرانسه وآلمان وضعیت خوبی ندارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
دکتر جان حرف شما صحیح .. درست که ویروس ها در معده از بین میرن اما به شرطی که قبلش مسیرشون رو به سمت ریه ها کج نکنن... شما که این حرف رو می زنی خیلی دیگه می گن خوب خطری نداره و از شستن دستهاشون منصرف می شن لطفا در بیان جملات تون دقت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
دکتر جان حرف شما صحیح .... درست که ویروس ها در معده از بین میرن اما به شرطی که قبلش مسیرشون رو به سمت ریه ها کج نکنن... شما که این حرف رو می زنی خیلی دیگه می گن خوب خطری نداره و از شستن دستهاشون منصرف می شن لطفا در بیان جملات تون دقت کنید
آخرین اخبار