سخنگوی علوم پزشکی کرمان گفت:با فوت یک نفر دیگر، تعداد فوتی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا به ۱۳ نفر رسید.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهدی شفیعی، سخنگوی علوم پزشکی استان  کرمان در جمع خبرنگاران گفت: اپیدمی کرونا در کرمان مستقر شده و تا کنون سیزده نفر فوت کرده اند.

او افزود:۱۱ مورد جدید در استان داشتیم که از این تعدادیک نفر در جیرفت و مابقی زیر نظرعلوم پزشکی کرمان بوده اند.

شفیعی تصریح کرد:، از این تعداد ۸ نفر آقا و چهار نفر خانم بوده اند.

او افزود :با اعلام ۱۱مورد جدید ابتلای به کرونا ویروس، تعداد افراد مبتلای به این بیماری در سطح استان به ۱۲۷نفر رسید.

شفیعی بیان داشت: از ۴۸ تست گرفته شده ۱۱ نفر جوابشان مثبت که ۲۳ درصد تست‌ها مثبت شده  و این به معنای این است که اپیدنی کرونا در کرمان مستقر شده است.

او اظهار کرد :متاسفانه از روز گذشته تا امروز یک زن ۸۱ ساله در اثر ابتلا به این بیماری فوت کرد که تعداد جان باختگان بیماری کووید ۱۹ در استان کرمان به ۱۳ نفر رسید.

شفیعی بیان داشت:احتمال اینکه فردی با علائم بیماری‌های تنفسی به بیمارستان مراجعه کند به کرونا مبتلا شود زیاد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد :از ابتدای اپیدمی تا کنون ۱۱۸۰ نفر به علت بیماری حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند که ۶۶۳ مشکوک به ابتلای این بیماری بودند که ۱۲۷ نفر مثبت شدند.

او افزود : تا کنون ۴۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ با حال خوب از بیمارستان های استان ترخیص شدند که ۶ مورد نیز در نقاهتگاه دوران بهبودی خود را طی می کنند.

شفیعی همچنین  تعداد مبتلایان به این بیماری در پنج دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی استان شامل:  صد مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ،چهارده مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ،چهار مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت،۷ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و۲ مورد مربوط به حوزه دانشکده علو م پزشکی سیرجان، عنوان کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.