طرز تهیه سوفله بادمجان

در مطلب زیر طرز تهیه یک نوع سوفله خوشمزه با بادمجان را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سوفله بادمجان یا موساکا غذای یونانی خوشمزه‌ای است. در طرز تهیه سوفله بادمجان از بادمجان، گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ یا سویا، پنیر پیتزا، سس سفید، تخم مرغ و ... استفاده می‌شود.

مواد لازم:
سفیده تخم مرغ = ۵ عدد
بادمجان =۳عدد
زرده تخم مرغ= ۳ عدد
نمک و فلفل به میزان لازم
سس سفید= ۱ لیوان (ترکیب ارد + کره +شیر)
پنیر پیتزا= ۱۵۰ گرم

طرز تهیه:

۱. بادمجان‌ها را شسته و پوست بگیرید، سپس آن‌ها را به صورت حلقه حلقه برش دهید و کمی نمک روی آن‌ها بپاشید و در سبدی بریزید و کنار بگذارید تا تلخی‌شان گرفته شود.
۲. در تابه مقداری روغن بریزید. پس از داغ شدن روغن، بادمجان‌ها را در آن سرخ کنید.
۳. پیاز را پوست گرفته و پس از شستن، داخل گوشت چرخ کرده، رنده کنید. سپس کمی نمک و فلفل و زردچوبه به آن بیفزایید.
۴. در یک تابه دیگر، مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید و مخلوط گوشت و پیاز را در آن سرخ کنید. یا می‌توانید به جای اینکه پیاز را رنده کنید آن را ریز خرد کرده و آن را به همراه کمی زردچوبه در روغن تفت دهید؛ سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ اضافه کرده و به همراه آن سرخ کنید و بگذارید تا کمی بپزد. اگر می‌خواهید به آن رب گوجه فرنگی اضافه کنید، زمان آن در همین مرحله است.
۶. پس از آن، نوبت به درست کردن سس سفید می‌رسد. سس سفید را مطابق دستوری که در انتهای مطلب برای شما آمده است تهیه کنید.
۷. فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. حالا یک ظرف پیرکس یا ظرف مخصوص فر را آماده کنید و بادمجان‌های سرخ شده را کف ظرف بچینید.
۸. سطح بادمجان‌ها را با لایه‌ای از گوشت چرخ کرده بپوشانید. حالا سس سفید را روی گوشت ریخته و روی آن پنیر پیتزا بپاشید. لایه‌های بعدی راهم به همین ترتیب ادامه دهید. یعنی دوباره یک لایه بادمجان چیده و روی آن را گوشت چرخ کرده، سس سفید و پنیر پیتزا بریزید. در آخر همه سطح مواد را با سس سفید ریخته و روی آن پنیر پیتزا بپاشید.
۹. ظرف را در طبقه وسط فر قرار داده و ۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید تا مواد بپزد. پس از طی این مدت، شعله بالای فر را روشن کنید و به مدت ۱۰ دقیقه حرارت دهید تا سطح سوفله، طلایی رنگ شود.

نکته: می‌توانید لابه لای مواد سس سفید نریخته و همه سس را در انتها روی مواد بریزید.
همچنین در صورت تمایل و مطابق با ذائقه خود می‌توانید در طرز تهیه سوفله بادمجان از سیب زمینی نیز استفاده کرده و در زیر مواد یک لایه سیب زمینی نیم پز بچینید.

منبع: آلامتو/ ستاره

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قدیمی
۱۵:۵۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
میخواستم بپرسم ۵ عدد سفیده تخم مرغ و۳ عدد زرده تخم مرغ که جزو مواد لازم بود ،چی شدوکجا به کار رفت؟؟؟؟!!!
آخرین اخبار