نه به تحریم، نه به کرونا/ پویش کرونا ۲ پلاس چیست؟

دبیرخانه کلانشهرهای کشور از تشکیل پویش جهانی به نام کرونا ۲ پلاس توسط شهرداری‌های کشور خبر داد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دبیرخانه کلانشهرهای کشور ضمن تبریک سال جدید و اهمیت نوروز باستانی از تشکیل پویش جهانی به نام کرونا ۲ پلاس توسط شهرداری‌های کشور خبر داد و افزود: این پویش ( نه به تحریم و نه به کرونا) جهت آگاه سازی جهانیان و سازمان ملل و سازمانهای بین المللی از ظلم دولت آمریکا در حق مردم ایران در این شرایط بحرانی است.

دبیرخانه کلانشهرهای کشور با تاکید بر اینکه ملت عزیز ایران می‌توانند برای شرکت در این پویش به سایت http://www.corona2plus.com مراجعه کنند افزود: اکنون این مسئله کاملا مشخص شده که ویروس کرونا یک تهدید جدی واگیرداری است که کل جامعه بشریت را بدون محدودیت داخل مرزها تحت تاثیر قرار می‌دهد، به همین دلیل ضروری است که تمامی کشورها متفقاً در برابر این بیماری مصیبت بار، بدون در نظر گرفتن اختلافات سیاسی و تفاوت‌های جغرافیایی ایستادگی کرده و با هم در کاهش آثار مخرب انسانی، اقتصادی و اجتماعی آن همکاری کنند.

طی روزها و هفته‌های گذشته و در شرایطی که مردم ایران نیازمند حمایت‌های بین المللی و همراهی در مبارزه‌ی سخت و بی امان علیه گسترش این ویروس است، متاسفانه دولت آمریکا به تنگ تر کردن حلقه‌ی محاصره‌ی اقتصادی علیه مردم ایران و تهدید های تحریمی علیه خریداران نفت کشورمان ادامه می دهد.
علاوه بر این در شرایطی که همه کشورهای جهان از جمله ایران در حال مبارزه با تهدید کرونایی است، دولت آمریکا و برخی از متحدانش از این وضعیت به عنوان ابزاری علیه کشورمان استفاده می‌کنند.

احزاب سیاسی در سرتاسر جهان با هر ماهیتی و رسانه های جمعی به عنوان ستون های اصلی دموکراسی باید این اقدام غيرقانونی دولت آمریکا را در نظر داشته و با صدای بلند آن را محکوم نمایند.
آمریکا بر خلاف ادعایش در حال فریب افکار عمومی است و تحریم های هدفمند و هوشمندانه ای را جهت محروم سازی مردم ایران از دریافت کمک های بین المللی و حتی خرید اقلام و تجهیزات پزشکی طراحی و اجرا نموده اند؛ آمریکا باید موانعی که بر سر راه توسعه ی سلامت جهانی است را در اسرع وقت از میان بردارد.

بلایی همه گیر همچون خوره به جان بشریت افتاده که نه سیاه می‌شناسد و نه سفید؛ نه پیر از آن رهایی دارد و نه جوان؛ مصیبتی همچون دو جنگ خانمانسوز جهانی! با این تفاوت که در بلای جهانی جدید، دشمن و سلاحهای کشنده اش، نامرئی و خطوط جبهه، در پستوهای خانه ها و در کوچه ها و بازارها بوده و در این چالشی که سازمان بهداشت جهانی آن را پاندمیک دانسته و هنوز دانش بشری توان گشایش گره‌های آن را نیافته است، همبستگی و مقابله جهانی با سایه‌ی شوم کرونای مثبت، تنها راه و موثرترین چاره است.

دبیرخانه کلانشهرها بیان اینکه کوید ۱۹ مرز نمی‌شناسد در پایان گفت: جغرافیا ندارد، کاری با نژاد ندارد و برایش مذهب و زبان مهم نیست. در مبارزه با این بلای جهانی، باید با زبان "انسانیت" دست یاری به هم دهیم و دستهای یاریگر را از هر نژاد و مذهب باید به گرمی بفشاریم. ویروس کرونا، کشنده است و کشنده‌تر می شود اگر در دسترسی به بهداشت پیشگیرانه و درمان نجات دهنده، تبعیض وجود داشته باشد. تبعیض در سلامت، همان همراهی با نسل کشی و مصداق جنابت جنگی علیه بشریت است.

انتهای پیام/‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۱:۱۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
چرا دیگه این سایت دیده نمیشه ؟؟!! از طرف تحریم امریکایی باز مسدود شده یا مشکل دیگه یی داره ؟

البته مشکلی داشته تو سروده شعر برای کلیپ ش که اصلا خوب نبود به این معنی که درمان کرونا دست ترامپ است مگه ترامپ دارو ساز هس
باید طوری سروده میشد ک مفهوم با معنی رو می رسوند
Iran (Islamic Republic of)
منصوره مزینانی
۱۹:۳۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
خواستارلغو کلیه تحریم های ظالمه میباشم
Iran (Islamic Republic of)
غزل خرسند
۱۷:۴۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
ما علیه تحریمهای ظالمانه امریکا علیه ملت شریف ایران اعتراض داریم به جهت اینکه خود امریکا یک کشور یاغی است زیرا به هیچ قائده بین اللملی پایبند نیست
آخرین اخبار