روش صحیح نگهداری فلفل دلمه در فریزر

آیا می‌دانستید فلفل دلمه میوه است نه یک سبزی؟ بله، درست است؛ در گیاه شناسی، هر گیاهی که درآغاز گل می‌دهد، مانند فلفل، گوجه فرنگی، خیار و هندوانه، میوه است. هر چیزی که بخشی از گیاه باشد، مانند هویج که ریشه دارد جز سبزیجات به شمار است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این فلفل شیرین به رنگ‌های سبز روشن، قرمز، نارنجی، ارغوانی و حتی سفید در اندازه و رنگ‌های مختلفی وجود دارد، اگر عاشق آشپزی هستید، احتمالا فلفل دلمه‌ای را امتحان کرده‌اید پس نیاز دارید تا روش نگهداری فلفل دلمه‌ای در یخچال و فریزر به مدت طولانی را بدانید.

روش صحیح نگهداری فلفل دلمه در فریزر



فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه را به روش درست نگه دارید تا کمی بیشتر از آن لذت ببرید؛ فلفل دلمه طعم خوشایندی دارد که به خوبی در سالاد، سوپ، خورش، و گوشت استفاده و روی آتش کباب می‌شود و یا با گوشت، سبزیجات و پنیر سرو می‌شود. همچنین می‌توانید با ساندویچ پنیر نیز استفاده کنید. این همه چیز نیست؛ این فلفل همچنین منبع غنی از ویتامین آ، ث، ب ۶ و فیبر رژیمی است که آن‌ها را به عنوان بخش ضروری هر رژیم غذایی سالم می‌سازد. اگر از خراب شدن فلفل دلمه‌ها خسته شده‌اید، ما با سه روش بسیار ساده برای نگه داری فلفل دلمه ای، خرد شده و یا پخته عمل کرده‌ایم. آن‌ها را امتحان کنید و ببینید کدام روش مناسب است.

روش اول: فلفل دلمه کامل (۱تا۲ هفته)
آیا دوست دارید دورهمی‌های تعطیلات آخر هفته را میزبانی کنید و غذای خوشمزه برای میهمانان تهیه کنید، اما از خرید فلفل به مقدار زیاد مطمئن نیستید می‌ترسید قبل از استفاده، خراب شوند؟ خب، با استفاده از این روش‌های ساده می‌توانید مطمئن شوید فلفل دلمه‌ای تازه و دست نخورده می‌ماند.

روش: فلفل دلمه کامل را در کیسه پلاستیکی وکیوم گذاشته و داخل یخچال بگذارید. فلفل دلمه‌ای را در کیسه بریزید و در کشوی یخچال قرار دهید. می‌توانید کیسه را باز کنید و یک فلفل دلمه‌ای کامل را هنگام نیاز برداشته و بقیه آن را در یخچال نگه دارید. وقتی با این روش نگه داری شود، فلفل دلمه‌ای ۱ تا ۲ هفته سالم می‌ماند. توجه داشته باشید فلفل دلمه‌ای سبز بیشتر از فلفل قرمز یا زرد خواهد ماند.

روش دوم: فلفل دلمه خرد شده
همچنین می‌توانید فلفل دلمه‌ای خرد شده را با نگهداری در یخچال به مدت کوتاهی تازه نگه دارید یا برای مدتی طولانی‌تر فریز کنید

نگه داری تکه‌های فلفل دلمه‌ای (تا ۱ هفته)
اگر برنامه هفتگی بسیار شلوغی دارید و ترجیح می‌دهید سبزیجات را از قبل خرد کنید، این روش می‌تواند موهبت الهی برای شما باشد.

مرحله ۱. بشویید و تخم‌های آن را بیرون آورید و فلفل را تکه تکه کنید، فلفل را به طور کامل بشویید؛ تا هرگونه آلودگی آن از بین رود. با دقت فلفل دلمه ای‌ها را دو نیم کرده. دانه‌ها بیرون آورید. فلفل‌ها را به صورت تکه‌های ضخیم ببرید.
مرحله ۲. تکه‌های فلفل در یک دستمال کاغذی بپیچید. برای نگه داری فلفل دلمه ای، آن‌ها را داخل دستمال کاغذی بپوشانید.
مرحله ۳. برش‌ها را در یک ظرف محفوظ از هوا قرار دهید و آب سرد یخچال روی آن بریزید و داخل یخچال قرار دهید. دستمال را در یک ظرف محفوظ از هوا قرار دهید. مقداری آب سرد در ظرف بریزید. درپوش آن را بگذارید و ظرف را درطبقه سبزیجات یخچال قرار دهید. تکه‌های فلفل دلمه‌ای نیز تا یک هفته با استفاده از این روش ترد باقی خواهند ماند. اگر می‌خواهید آن‌ها را بیشتر نگه دارید، پس از یک هفته آب را عوض کنید.

روش نگهداری و فریز کردن فلفل دلمه‌ای (۱۰ تا ۱۲ ماه)
اگر می‌خواهید فلفل دلمه‌ای را نگه دارید تا در طول ماه‌های سخت زمستان کمی استفاده کنید، می‌توانید این کار را با فریز کردن برش‌های فلفل، انجام دهید.

مرحله ۱. تکه‌های فلفل را یک ساعت فریز کنید. تکه‌های فلفل را روی سینی پخش کنید. سینی را یک ساعت یا بیشتر در فریزر بگذارید تا این که تکه‌های به طور کامل منجمد شوند.
مرحله ۲. تکه‌های یخ زده را در داخل کیسه وکیوم بریزید و آن‌ها را منجمد کنید. کیسه‌های مهروموم شده را در فریزر نگه دارید. می‌توانید چند برش را در زمان نیاز، با آماده کردن دسته‌های جداگانه بردارید. فلفل‌ها اینطور ۱۰ تا ۱۲ ماه می‌مانند، اگرچه توصیه می‌شود سبزیجات منجمد در عرض ۸ ماه مصرف شوند.

روش سوم: پختن فلفل دلمه‌ای (۴ تا ۶ ماه)
راهی دیگر برای جلوگیری از هدر رفتن و حتی کمک به کاهش زمان پخت این است که فلفل دلمه‌ای پخته شده را منجمد کنید.
ترفند این است که فلفل دلمه‌ای را تا نیمه راه درست کنید تا آن‌ها طعم خود را بدون اینکه بیش از حد خیس شوند حفظ کنند. به سادگی، تکه‌های فلفل را در کمی روغن زیتون سرخ کنید و زمانی که نیمی از آن‌ها پخته شد، آن‌ها را از روی گرما بردارید.

مرحله ۱. تکه‌های فلفل را فریزکنید. تکه‌های فلفل پخته را روی بشقاب پهن کنید. آن را یک ساعت یا بیشتر در فریزر بگذارید تا منجمد شود.
مرحله ۲. آن‌ها را در کیسه و فریزر قرار دهید. تکه‌های یخ زده را در کیسه بگذارید. از یک نی برای بیرون کشیدن تمام هوا استفاده کنید و کیسه را ببندید، در نتیجه به طور موثر کیسه را مهر و موم کنید و کیسه را در فریزر نگهداری کنید. زمانی که آماده استفاده از آن‌ها هستید، می‌توانید آن‌ها را از فریزر بیرون آورید و آن‌ها را ۳ تا ۴ روز دیگر در یخچال نگه دارید. توصیه می‌کنیم چندین بسته کوچک را منجمد کنید و هر بار که نیاز دارید یک کیسه را بردارید. تکه‌های فلفل را می‌توان در فریزر ۴ تا ۶ ماه نگه داشت.

نکات تکمیلی در مورد روش نگهداری فلفل دلمه‌ای
در حالی که این روش‌ها کمک خواهند کرد که مدت طولانی فلفل را نگهداری کنید، باید مراقب باشید خراب نشود. وقتی فلفل دلمه‌ای خراب می‌شود، نرم و بی رنگ می‌شوند، آن‌ها را بیرون بریزید تا یخچال و مواد غذایی دیگر شما بد بو نشدند. اگر می‌خواهید با یک روش نگهداری ساده، فلفل دلمه‌ای خرد شده را ۲ تا ۳ روز داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را سالم در یخچال نگه دارید فقط آن‌ها را در ظرف قرار دهید. علاوه بر خاصیت، فلفل نیز می‌تواند برای تزیین غذا مورد استفاده قرار گیرد.

جذاب ترین و سرگرم کننده ترین مطالب در سرویس وبگردی

آموزش آشپزی؛ از سوسیس خانگی و کیک گل سرخ تا ته‌دیگ آردی و مُفطح + تصاویر

دانستنی‌ها؛ از خطرناک‌ترین اسباب‌بازی‌ها تا سلطان گواهینامه!

خانه‌داری؛ از رفع بوی بد خانه تا دفع پشه‌های ریز گلدان‌ها

منبع: تبیان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار