پیگیری نامناسب بودن آنتن‌دهی در استان کرمان

استاندار کرمان از پیگیری نامناسب بودن آنتن دهی استان از طریق نهاد ریاست جمهوری خبر داد.

پیگیری نامناسب بودن آنتن‌دهی در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمد جواد فدائی استاندار کرمان گفت: کمبود امکانات ارتباطات و نامناسب بودن آنتن‌دهی در استان را از طریق معاون اول رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری پیگیری می‌کنیم.

جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمان با ریاست فدائی استاندار کرمان و با حضور جمعی از مسئولان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزارشد.

در این جلسه که فرمانداران شهرستان‌های رودبارجنوب، قلعه گنج، کهنوج، ریگان نیز به صورت ویدئوکنفرانس حضور داشتند، مشکلات و اقدامات انجام شده و نحوه امدادرسانی در مناطق سیل زده بررسی شد.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان در این جلسه از کمبود امکانات ارتباطات و نامناسب بودن آنتن‌دهی در زمان بحران گلایه کرد و افزود: این مسئله را از طریق معاون اول رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری پیگیری می‌کنیم.

او بیان داشت: قول وزیر ارتباطات و مصوبه سفر ایشان به استان کرمان این بود که ۹۵ درصد مسیر‌های اصلی زیر پوشش تلفن‌همراه قرار گیرد و در هیچ نقطه‌ای بیش از ۵ کیلومتر قطعی نداشته باشیم که اصلا عملی نشده است.

فدائی تصریح کرد: رفع مشکل آنتن‌دهی جاده‌های استان و زمان بحران به نظر می‌رسد از عهده استان و وزارتخانه خارج است و طی نامه‌ای با معاون اول رئیس جمهور پیگیر آن خواهیم شد.

استاندار کرمان در ارتباط با فرمانداران جنوب و شهرستان ریگان در استان از روند امدادرسانی اولیه به روستا‌های درگیر سیل و امکانات مورد نیاز آن‌ها کسب اطلاع کرد و گفت: امدارسانی از سوی هلال‌احمر ادامه دارد و برنامه‌ریزی به شکلی باشد که توزیع کمک‌ها به شکل یکسان و هماهنگ در سطح تمام روستا‌ها صورت گیرد.

او با اشاره به اعلام مدیرکل هلال احمر استان مبنی بر توزیع ۲۷۱۶ بسته امدادی در روستا‌های سیل‌زده و آماده بودن ۸۰۰ بسته دیگر بیان داشت: امدادرسانی اولیه به همه روستا‌ها انجام شده و بسته‌های یک ماهه نیز از هفته آینده در ۱۴۵ روستا توزیع خواهد شد.

استاندار کرمان تاکید کرد: فرمانداران حق ندارند از امکانات مورد نیاز برای منطقه خود در جای دیگر استفاده کنند، همه باید تابع ضوابط ستاد بحران در استان و شهرستان‌ها باشند و کمک‌ها با هماهنگی کامل از طریق هلال‌احمر و بسیج توزیع گردند.

فدائی تصریح کرد: توزیع چادر براساس ضوابط هلال‌احمر است و خارج از آن اگر درخواستی باشد باید با توافق هلال‌احمر و فرمانداری صورت گیرد.

مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز در ادامه گفت: بارندگی‌های شدید سوم و چهارم فروردین ماه، چهار شهرستان رودبار جنوب، قلعه‌گنج، کهنوج و ریگان تحت تاثیر بیشتری قرار گرفتند.

او افزود: پیش‌بینی هواشناسی بر بارش تجمعی ۷۰ میلیمتر در استان بود، اما ما شاهد ۱۴۰ میلیمتر بارندگی طی چند ساعت بودیم که سیل‌خیزی مناطق جنوبی را تشدید کرد.

سعیدی بیان داشت: عملیات امدادرسانی از لحظات اولیه آغاز شد و با تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های امدادی، کمک‌رسان، اجرایی و ... اکثر نقاط سیل‌زده استان از اضطرار خارج شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از بازگشایی ۱۵۵ راه روستایی، برقراری شبکه و خط انتقال برق ۲۱۰ روستا و رفع مشکل آب ۱۶۷ روستا در مناطق سیل‌زده جنوب کرمان خبر داد.

او همچنین با اشاره به رفع مشکل شبکه فاضلاب شهر کهنوج تصریح کرد: مباحث امدادرسانی توزیع اقلام غذایی و دفن و معدوم‌سازی ۱۵۰۰ راس دام تلف شده انجام و امر واکسیناسیون و سپاشی مابقی دام‌ها نیز در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان همچنین به مشکل قطع ارتباط آنتن‌دهی تلفن‌های همراه و ثابت در روز اول سیل در استان اشاره کرد و گفت: موارد متعددی است که در زمان بحران با قطع ارتباط تلفنی مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار