بازسازی چهار برج یزدان آباد شتاب می گیرد

با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان روند بازسازی ناحیه آسیب دیده بنای تاریخی چهار برج یزدان آباد قوت گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان پس از پیگیری های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان و مسئولان این بخش، امروز به شهرستان زرند سفر کرد.

او در بدو سفر به شهرستان زرند از بنای تاریخی چهار برج یزدان آباد بازدید کرد.

بازسازی چهار برج یزدان آباد شتاب می گیرد

فعالی پس از این بازدید در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با توجه به آسیب جدی یکی از برج‌های بنای ارزشمند و تاریخی چهار برج یزدان آباد در تاریخ ۶  فروردین جاری، کارشناسان این سازمان با حضور در محل، بررسی‌های مربوطه را انجام داده و با همکاری شهرداری این منطقه، اقدامات موثر اولیه انجام شد.

او افزود: در بازدیدی که امروز به اتفاق معاون حوزه میراث و کارشناسان امر انجام شد، مقرر گردید در فاز نخست، فعلاً شهرداری با همکاری کارشناسان سازمان میراث فرهنگی اقدام به ایجاد یک سازه موقت و حفظ وضعیت موجود کنند و همچنین طی ده روز آینده یک پشت بند با تلاش سازمان میراث طراحی و بروی قسمت آسیب دیده اجرا شود.

بازسازی چهار برج یزدان آباد شتاب می گیرد

فعالی تصریح کرد: در فاز‌های بعدی باید سرمایه گذار با ارائه طرح مرمت به شورای فنی سازمان میراث فرهنگی مجوز‌های لازم را برای مرمت و بهره برداری و همچنین استفاده از تسهیلات کسب کند.

 او بیان داشت: با توجه به ارزشمندی و غنای این بنا امیدواریم با همکاری مالک و جذب سرمایه درب این مکان تاریخی بر روی گردشگران و علاقه مندان باز شود.

احمد ایزدی یزدان آبادی، شهردار یزدانشهر نیز گفت: این بنای تاریخی و زیبا شناسنامه این شهر است که امیدواریم با مرمت و رسیدگی به موقع از تخریب و آسیب آن جلوگیری شود.

او افزود: شهرداری با تمام توان فنی و مکانیکی خود برای مرمت این بنا اعلام آمادگی کرده است و هم اکنون با همکاری سازمان میراث فرهنگی در حال بازسازی ناحیه آسیب دیده بنا هستیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار