انجام بیش از ۴ هزار عملیات آتش نشانی در کرمان

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انجام بیش از چهار هزار عملیات آتش نشانی و نجات ۸۵۶ نفر از شهروندان طی سال گذشته خبر داد.

رضا میرزایی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: در سال گذشته بیش از چهار هزار عملیات با تلاش آتش نشانان انجام شد.

او افزود: در مجموع این عملیات‌ها، یک هزار و ۶۴۵ مورد اطفاء حریق و دو هزار و ۴۲۰ مورد عملیات امداد و نجات انجام شد که به دلیل بی احتیاطی و رعایت نکردن مسائل ایمنی در شهر کرمان اتفاق افتاده اند.

 

 میرزایی بیان داشت: در سال ۱۳۹۸ در مجموع یک هزار و ۶۴۵ مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاده است که از این تعداد ۶۱۲ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۲۴۴ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۳۸۴ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۱۳۴ مورد مربوط به مراکز تجاری، ۲۹ مورد مراکز دولتی، ۲۳۵ مورد مربوط به جنگل و درختان و ۷ مورد مربوط به مرکز صنعتی بوده است.

او تصریح کرد: بی احتیاطی علت اکثر این حوادث بوده است که لازم است شهروندان به شرکت در دوره‌های آموزشی ایمنی و آتش نشانی بیشتر توجه کنند.

 

میرزایی همچنین به انجام دو هزار و ۴۲۰ مورد عملیات امداد و نجات در مدت زمان یاد شده اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵۹۱ مورد زنده گیری حیوانات خطرناک و آزار دهنده، ۸۲۷ مورد زنده گیری مار‌های سمی و غیر سمی، ۴۱۷ مورد چیدن حلقه و قفل، ۲۳۸ مورد امداد آسانسور، ۱۵۷ مورد امداد تصادفات خودرویی، ۱۱ مورد نجات سقوط در چاه، ۲۱ مورد امداد نجات از کوه و بلندی و مابقی آن‌ها مربوط به سایر موارد بوده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: در مجموع این عملیات‌ها، ۸۵۶ نفر از شهروندان نجات یافتند که ۲۰ نفر مجروح و متاسفانه ۳ نفر فوت شده اند.

 

میرزایی تصریح کرد: در این مدت، تعداد بیست و دو هزار و ۵۸۲ نفر از شهروندان و دانش آموزان آموزش‌های پیشگیری و آتش نشانی را با تلاش کارشناسان این سازمان فرا گرفتند و همچنین یک هزار و ۹۹ مورد مشاوره ایمنی و ۳۱۰ مورد بازدید ایمنی بنا به درخواست شهروندان در مدت زمان یاد شده ارائه شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار