برای جلوگیری از سرقت خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان بر دقت و هوشیاری شهروندان در پیشگیری از سرقت خودرو تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ ناصر فرشید، جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به سهل انگاری برخی شهروندان گفت: رها کردن خودروی روی شن، قرار دادن وسایل گران‌قیمت در خودرو و نداشتن ایمنی، از مواردی است که سارقان را برای سرقت خودرو یا محتویات داخل آن ترغیب می‌کند.

او توصیه کرد: حتی‌الامکان خودروی خود را در محل دید و دسترس دوربین‌های مداربسته اماکن یا پارکینگ پارک کنیم و اوراق شناسایی شخصی خود را در خودرو رها نکنیم.

 

سرهنگ فرشید افزود: اگر بسته‌ای در اتومبیل داریم آن را در معرض دید قرار ندهیم و هرگز کلید‌های خود را در اتومبیل بدون سرنشین رها نکنیم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان درادامه با تاکید بر اینکه همیشه درب خودرو را قفل و شیشه‌ها را کاملاً بالا بکشیم، تصریح کرد: به محض مشاهده افراد مشکوک و یا اتومبیل‌های رها شده، مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهیم.

 

سرهنگ فرشید بیان داشت: هنگام تعویض چرخ یا برطرف کردن نقص فنی اتومبیل، از قفل بودن درب‌ها اطمینان حاصل کنیم.

او گفت: به هنگام تصادف یا نزاع‌هایی که احتمال می‌رود، ساختگی باشد خودرو خود را رها نکنیم و در صورتی که اتومبیل به سرقت رفت، فوراً پلیس را در جریان قرار دهیم.

سرهنگ فرشید تاکید کرد: خودروی خود را حتی برای دقایقی کوتاه در اختیار افرادی که شناخت کافی از آنان نداریم قرار ندهیم و زمان خروج از پارکینگ منزل، ابتدا خودرو را خاموش کرده و سوئیچ را برداشته سپس درب پارکینگ را ببندیم و هنگام ورود و خروج از پارکینگ منزل مراقب باشیم افراد غریبه وارد پارکینگ نشوند.

 

او افزود: از رها کردن وجه نقد، تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ، و هر گونه اشیاء با ارزش در داخل خودرو پرهیز کنیم، چرا که سبب ترغیب سارقان برای سرقت محتویات داخل خودرو می‌شود.

سرهنگ فرشید تصریح کرد: در هنگام سرقت با دادن مشخصات کامل اتومبیل از قبیل شماره پلاک، شماره شاسی و موتور، پلیس را در کشف سرقت یاری دهیم.

انتهای پیام/ب

 

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار