دانشگاه هاپکینز در اقدامی تبعیض‌آمیز نام فلسطین را از نقشه شیوع کرونا در جهان که به صورت لحظه‌ای آمار آن جدید می‌شود، حذف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربی، مرکز منابع کرونای جان هاپکینز که مهمترین منبع برای ردیابی شیوع ویروس کووید ۱۹ در سراسر جهان به شمار می‌رود نام فلسطین را از میان مدخل‌های فهرست کشور‌ها حذف کرد.

بلافاصله کارشناسان حقوق بشر متوجه این اقدام دانشگاه هاپکینز شدند و به شدت از آن انتقاد کردند. هاپکینز تصمیم گرفته بود آمار نوار غزه و کرانه باختری را با سرزمین‌های اشغالی در یک جا و با نام «اسرائیل» منتشر کند و به این ترتیب مردم فلسطین نمی‌توانستند از آمار مبتلایان به کرونا در فلسطین به طور مجزا آگاه شوند.

در ۱۰ مارس هاپکینز عنوان «فلسطین» را از صفحه آمار خود حذف و به جای آن «سرزمین‌های اشغالی فلسطین» را جایگزین ساخت. یک روز پس از آن حتی این مدخل هم از صفحه آمار پاک شد و آمار فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی را در یک جا با نام «اسرائیل» منتشر کردند. 

هرچند پس از انتقادات شدید، هاپکینز مجبور شد عنوان «کرانه باختری و غزه» را به فهرست خود اضافه کند، اما حامیان حقوق بشر این اقدام را کافی نمی‌دانستند و آن را تبعیضی در حق فلسطین قلمداد می‌کردند. با ادامه انتقادات، هاپکینز مجبور شد دوباره مدخل «فلسطین» را به صفحه آمار خود اضافه کند و امروز (۲۹ مارس مطابق با ۱۰ فروردین) مدخل فلسطین در صفحه مربوط به نقشه شیوع کرونا در سراسر جهان دیده می‌شود.

لورن گاردنر، طراح صفحه آمار، حاضر نشد به سوالات العربیه در خصوص این تغییرات پاسخ دهد.

مرکز سیستم‌ها و مهندسی دانشگاه هاپکینز نقشه جهانی انتشار ویروس کرونا که به طور لحظه‌ای به روزرسانی می‌شود را منتشر کرده است. بر اساس آخرین آمار این نقشه، تاکنون در فلسطین ۱۰۴ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از میان آن‌ها یک زن در کرانه باختری جان خود را از دست داده است. در سرزمین‌های اشغالی تعداد مبتلایان از ۳۸۰۰ نفر عبور کرده و ۲۴۶ نفر هم جان باخته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
احتمالا از یهودیان یوده
آخرین اخبار