معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

مشارکت ٧٠ درصدی فارسی‌ها در طرح غربالگری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مشارکت ٧٠ درصدی فارسی‌ها در طرح غربالگری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به مشارکت ٧٠ درصدی فارسی‌ها در طرح غربالگری اظهار کرد: بیش از ٣ میلیون نفر در استان فارس غربال شدند.

او ادامه داد: در طرح غربالگری افرادی که در سایت salamat.gov.ir فرم را تکمیل کرده اند، مورد پایش قرار می‌گیرند و در صورت داشتن علایم با تلفن ٤٠٣٠ با آن‌ها تماس و به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

اکبری با بیان اینکه دو سامانه تلفنی ١٩٠ و ١٨١٩ نیز در فارس پاسخگوی هم استانی‌ها است، افزود: در این سامانه که از ٧ اسفند پاسخگوی سوالات هم استانی است تاکنون بیش از ٢٠ هزار نفر با آن تماس گرفته اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز کارشناسان و مشاوران ٢٤ ساعته فعالیت می‌کنند، افزود: هم استانی‌ها می توانند با تماس با این سامانه دل نگرانی‌ها، نحوه مقابله با ویروس، مسایل بهداشتی، و سوالات پزشکی خود را مطرح کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه با اجرای طرح تعداد تماس‌های روزانه ٥٠ درصد کاهش یافته، افزود: در این حدود ٣ هزار تماس گیرنده با علائم مشکوک به مراکز درمانی ارجاع داده شده اند که از این تعداد ٤٨٠ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تعدادی از آن‌ها دارای بیماری کرونا و تعدادی نیز در حال آزمایش هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار