۴۳۹ تخت نقاهتگاهی کرونا در کردستان ایجاد شد

تعداد ۴۳۹ تخت برای قرنطینه و نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا در این استان ایجاد شد تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سرهنگ علی‌اصغر منتشلو معاون اجرایی سپاه بیت المقدس کردستان دوشنبه در کمیته امنیتی ستاد استانی مبارزه با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور فرمانداران برگزار شد، اظهار داشت: این نقاهتگاه‌ها در شهرستان‌های سنندج، سقز، مریوان، سروآباد، کامیاران، قروه و بانه ایجاد شده است و مسوولان بیجار نیز در صدد ایجاد این مکان هستند.

او با بیان اینکه در شهرستان‌های دیواندره و دهگلان نیز فعلا برنامه‌ای برای ایجاد این نقاهتگاه‌ها وجود ندارد افزود: انتظار می‌رود ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا با استفاده از امکانات موجود این مکان‌ها را برای استفاده احتمالی تجهیز کنند.

کرونا سایر بیماری‌ها را تخت تاثیر قرار داده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه بیماری کرونا بیماری‌های دیگر در این استان را تحت تاثیر قرار داده است افزود: هم اکنون بسیاری از بیماران حتی قلبی و عروقی از مراجعه به مراکز درمانی امتناع می‌کنند.

ابراهیم قادری یادآور شد: عدم مراجعه این بیماران به مراکز درمانی و اورژانس باعث افزایش خطرات فوت این بیماران در استان می‌شود که بسیاری از افراد به ویژه معاندان این آمار را فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا اعلام می‌کنند.

او افزود: توصیه می‌شود افراد و بیماران خاص کماکان از خدمات بهداشتی استفاده کننده تا سلامتی خود را به خطر نیندازند.

قادری گفت: همچنین باید توجه داشت که در آینده تمامی افراد جهان با ویروس کرونا همانند بیماری آنفولانزا درگیر خواهند بود بنابراین باید آموزش‌های پیشگیری از ابتلا باید به صورت نهادی و پایه‌ای به مردم از سوی دستگاه‌های متولی ارایه شود.

از ۸۹۵ نمونه آزمایش گرفته شده در این استان از افراد مشکوک به کرونا نتیجه ۴۲۵ مورد مثبت و ۴۱۵ مورد هم منفی بود و نتیجه آزمایش ۵۵ نفر نیز هنوز مشخص نشده است.

در حال حاضر آمار تفکیک شهرستان‌های استان در ابتلای قطعی به ویروس کرونا شامل سقز ۱۳۸ نفر، بانه ۸۱، سنندج ۹۳، کامیاران ۱۳، قروه ۳۴، مریوان ۱۳، دیواندره ۱۸، بیجار ۲۳، دهگلان ۹ و سروآباد نیز سه نفر است.

تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان تاکنون ۶۱ نفر است که ۲۳ نفر از این جانباختگان در سقز، هفت نفر سنندج، ۹ نفر در قروه، ۱۰ نفر در بانه، مریوان و کامیاران هر کدام سه نفر، چهار نفر در مریوان و ۲ نفر در بیجار بستری بودند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.