در ادامه قسمت قبلی نکات پزشکی ورزشی، تمرینات مناسب در زمانی که داخل خودرو هستید را معرفی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها زمان زیادی در خودرو می‌نشینیم. نشستن‌های طولانی، باعث آسیب‌های زیادی به جسم و از دست رفتن شکل درست اندام می‌شود. این نشستن‌ها غیر از موارد مضر برای بدن، به لحاظ روحی هم، کسلی و خستگی زیادی را به بار می‌آورد.

نکات پزشکی ورزشی در تعطیلات نوروزی (قسمت دوازدهم)

از زمانی که در اتومبیل نشسته اید، می‌توانید استفاده مفید کنید. با ورزش در داخل اتومبیل می‌توانید از میزان استرس کم و اندکی بدن خود را آرام کنید. با استفاده از نکات پزشکی ورزشی می‌توانید با کمترین تحرک به سلامت خود کمک کنید.

در قسمت قبل، ۲ تمرین مناسب برای زمانی که در داخل اتومبیل هستید و خودرو متوقف است را معرفی کردیم. در این قسمت تمرینات مفید دیگری را برای این شرایط، تشریح خواهیم کرد.

سعی کنید شانه‌های خود را شل کنید. سپس به آهستگی سر خود را به سمت شانه چپ، کج کنید و کمی کشش ایجاد کنید. این حالت را برای چند ثانیه حفظ کنید و دوباره به وضعیت ابتدایی باز گردید. بعد از برگشت به وضعیت اولیه، همین حرکت را به سمت راست انجام دهید.

به خاطر داشته باشید این حرکت و گردش گردن به ۲ طرف باید به آرامی و با آرامش کامل انجام شود.

این بار، بازو‌ها خود را بالا آورده به طوری که دست‌ها رو به جلو باشند. این کشش بازو‌ها را تا جایی به سمت بالا ادامه دهید که در تراز افقی، قرار بگیرند. سپس آرنج‌ها را به سمت عقب کشیده تا قفسه سینه و استخوان کتف شما، کشیده شوند. باید کشیدگی را تا حد بدون درد، حس کنید.

این حرکت را نیز به آرامی و با احتیاط انجام دهید.

با استفاده از این حرکات ساده و استفاده از اوقات مُرده، می‌توانید تاثیرات فوق العاده‌ای را بر روی سلامت بدن خود داشته باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار