کدام مربیان فوتسال ایران را به دنیا معرفی کردند؟

حسین شمس و محمد ناظم الشریعه عملکرد قابل قبولی در تیم ملی فوتسال ایران داشته اند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتسال کشورمان در این چند سال مربیان زیادی به خود دیده است. اولین سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان محمد مایلی کهن بود. او در سال ۱۳۷۱ به عنوان اولین سرمربی کار خودش را در تیم ملی آغاز کرد و تا ۳ سال این عنوان را در اختیار داشت.

بعد از مایلی کهن نوبت به فرهاد کاظمی رسید که در سال ۱۳۷۴ به عنوان سرمربی در تیم ملی فوتسال شروع به فعالیت کند. دوران سرمربیگری کاظمی در تیم ملی به یک سال نرسید و او در سال ۱۳۷۵ جای خود را به مرحوم منصور پورحیدری داد. پورحیدری به مراتب خیلی بهتر از کاظمی در تیم ملی کار کرد. پورحیدری ۳ سال به عنوان سرمربی در تیم ملی فوتسال حضور داشت. بعد از مرحوم پورحیدری نوبت به حسین شمس رسید که در سال ۱۳۷۸ سرمربیگری تیم ملی فوتسال را تجربه کند.

دوران حضور شمس هم در تیم ملی یک سال نشد و او در سال ۱۳۷۹ جای خود را به یک سرمربی خارجی به نام ویکتور هرماتس داد. این مربی نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و کمیته فوتسال تصمیم گرفت این عنوان را به محمد حسن انصاری فرد بدهد. انصاری فرد هم ۳ سال در تیم ملی فوتسال حضور داشت و نتایج عجیب و غریبی کسب کرد. حسین شمس بار دیگر در سال ۱۳۷۸ به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.

شمس در سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ دوباره به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و توانست روز‌های بسیار درخشانی را برای تیم ملی رقم بزند. مخصوصاً آن بازی زیبا و به یاد ماندنی تیم ملی برابر ایتالیا در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۰۸ برزیل. جایی که تیم ملی فوتسال کشورمان موفق شد تا مرحله یک چهارم نهایی آن مسابقات بالا بیاید. ملی پوشان فوتسال ایران برای اینکه در جمع ۴ تیم پایانی مسابقات جام جهانی قرار بگیرند باید از سد ایتالیا عبور می‌کردند. همه از قبل پیش بینی کرده بودند که ایران برابر ایتالیا با گل‌های زیادی مغلوب خواهد شد، اما داستان طور دیگری رقم خورد و ملی پوشان کشورمان موفق شدند برابر ایتالیا نمایش فوق العاده‌ای داشته باشند و اگر کمی خوش شانس بودند می‌توانستند ایتالیا را شکست داده و برای اولین بار به جمع ۴ تیم پایانی رقابت‌های جام جهانی صعود کنند.

بعد از بازی با ایتالیا، بیشتر کشور‌های شرکت کننده در جام جهانی اذعان کردند که این حق ایران بود که در مرحله نیمه نهایی حضور داشته باشد و همین موضوع باعث شد فوتسال ما در جهان شناخته شود.

سال‌ها گذشت تا اینکه تیم ملی فوتسال این بار با سرمربی جوان و آینده دار خود یعنی محمد ناظم الشریعه در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا حاضر شد و در پایان تیم ملی موفق شد به مقام سوم برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار