افزایش اختلافات خانوادگی از اتفاقات پسا کرونا به شمار می‌آید

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم گفت:افزایش اختلافات خانوادگی از اتفاقات پسا کرونا به شمار می‌آید، دلیل آن هم وجود کم حوصلگی و بودن مستمر با یکدیگر است و منجر به اختلاف و دلخوری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیرحسین بانکی منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم در خصوص عواقب پسا کرونا به ویژه افزایش اختلافات خانوادگی و طلاق، اظهار داشت: انتقاد درستی که نخبگان به دولت داشتند این بود که کشور چین دو ماه زودتر از ایران درگیر کرونا و عواقب این بیماری شد که کارشناسان پیش‌بینی ورود آن را به ایران داده بودند، اما دولت غفلت کرد و می‌توانست با آمادگی بهتری با آن روبرو شود.

او افزود: در حال حاضر هم در چین اعلام شده که طلاق ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده که این زنگ خطری برای کشور ماست و افزایش اختلافات خانوادگی از اتفاقات پسا کرونا به شمار می‌آید، دلیل آن هم وجود کم حوصلگی و بودن مستمر با یکدیگر است و منجر به اختلاف و دلخوری می‌شود.

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم با اشاره به تدابیر لازم برای حل این مشکل، تصریح کرد: مردم را به جای «در خانه ماندن» به «درخانه بودن» ترغیب کنیم، به عبارتی بودن در خانه سبب می‌شود فرد نقش ویژه‌ای را برای خود تعریف کند و برنامه داشته باشد.

او با بیان اینکه بسیج مبارزه با کرونا تنها در خانه نشستن مردم نیست و فعالیت‌هایی را باید برای مردم در نظر گرفت، گفت: مجموعه‌ای از کار‌ها را باید در خانه به مردم محول کرد از قبیل در خانه ماسک درست کردن و یا راه‌انداختن اشتغال‌های خانگی و تولید در خانه که بسیار نقش مهمی در جهش تولید دارد و این اقدامات را رسانه‌ای کنیم.

بانکی از دیگر تدابیر کاهش اختلافات خانوادگی را تبدیل فضای خانه به فضای فعال‌تر دانست و خاطرنشان کرد: در واقع با مسابقات خانوادگی و یا محلی توسط فرهنگسراها، مساجد و مراکز فرهنگی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، ارائه مشاوره خانگی و ... ابزار فعال شدن در فضای خانه فراهم شود.

او اشاره‌ای به برنامه‌های صدا و سیما کرد و افزود: صدا و سیما در کنار برنامه‌های سرگرمی و خبری باید برنامه‌های تربیتی و معنوی را برای خانواده‌ها به نمایش بگذارد و به خانواده‌ها گوش زد شود که شرایط فعلی زمان تربیت کردند و سرزنش کردن نیست.

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم از توجه به اقتصاد خانواده‌ها و برخی مشاغل روز مزد به عنوان ابعاد دیگر پسا کرونا نام برد و گفت: افرادی هستند که شب‌ها اگر به کار نمی‌رفتند روز‌ها غذایی برای خوردن نداشتند و به تبع آن فقر بیشتر گریبان‌گیر جامعه می‌شود که باید فرهنگ همسایه داری، نذر و قربانی در محله‌ها تقویت شود و علاوه بر توجه به درمان و سلامت، یک نظارتی بر معیشت خانواده‌ها صورت گیرد تا محله‌ها اینگونه پایش شوند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.