دستگیری عاملان ضرب و شتم ماموران یگان حفاظت جنگل‌های مازندران

سه نفر از عاملان ضرب و شتم نیرو‌های یگان حفاظت جنگل‌های غرب مازندران در روز سیزده بدر شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سنگاری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر، گفت: با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت جنگل‌های غرب مازندران، ۳ نفر ازعاملان ضرب و شتم نیرو‌های یگان حفاظت این منطقه در روز سیزده بدر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند.

او افزود: در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و بنا به دستور استاندار مازندران، ضمن تعطیلی تمامی پارک‌ها و تفرجگاه‌های جنگلی همچنین همه مسیر‌های ورودی و خروجی جنگل‌های غرب مازندران برای گذران روز طبیعت به روی خانواده‌های بومی و حتی مسافران و گردشگران با همکاری دستکم ۶۰۰ نیروی حفاظتی بسته شد و این مسیر‌ها تحت کنترل قرار گرفت.

سنگاری گفت:با وجود ممنوعیت ورود همه افراد و خانواده برای گذراندن روز سیزده بدر در جنگل‌ها، مراتع و پارک‌های استان مازندران، متاسفانه عده‌ای روز گذشته تلاش کردند تا با ایجاد درگیری در مکان‌های ممنوعه حاضر شوند.

او افزود: در پی گشت زنی، نظارت و کنترل مسیر‌های ورودی و خروجی جنگل‌های این منطقه، روز گذشته چهار نفر با ماموران یگان حفاظت که وظیفه جلوگیری از ورود خانواده‌ها به جنگل‌ها و پارک‌ها را داشتند، در منطقه دو هزار و سه هزار تنکابن درگیر شدند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر گفت: یک مورد درگیری هم در عرصه‌های جنگلی "ویسر "کجور رخ داد که افراد متواری شدند منتهی خودروی آن‌ها توقیف شده و به طور حتم مالک این خودرو برای پیگیری و تحویل آن به منابع طبیعی و آبخیزداری کجور مراجعه و شناسایی و دستگیر خواهد شد.

سنگاری افزود: این حوادث علاوه بر فرمانداران و دادستان‌های منطقه به استاندار نیز گزارش شده و این مقام مسئول استانی توصیه و تاکید دارد که بدون چشم پوشی تحت هیچ شرائطی با افراد ضارب مماشات نشود و شدیدترین مجازات برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

او ضمن قدردانی از همراهی و همکاری مردم در اجرای مصوبات ستادملی مبارزه با کرونا و ماندن در خانه هایشان در روز طبیعت همچنین گفت: تمامی مسیر‌های جنگلی به روی خانواده‌ها بسته شده و پارک‌های جنگلی و تفرجگاه‌ها نیز تعطیل است و تحت نظارت و کنترل نیرو‌های یگان حفاظت قرار دارد.
 
مازندران دارای ۲ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۴:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
باید بدترین مجازات را برای شان در نظر بگیرند
آخرین اخبار